Nahlédli jsme pod pokličku techniky Subaru, značky, která dělá všechno jinak než ostatní

Eva Srpová Eva Srpová
14. 6. 2018 15:40
Japonská značka Subaru je nejen v Česku, ale i v celé Evropě poměrně malým hráčem. Má ale dost skalních fanoušků. Mnoho unikátních technických řešení totiž u žádného jiného velkého výrobce nenajdete. Sestavili jsme nejzajímavější informace o technologiích, kterými se tolik liší, a také o tom, co ji teď s přechodem na přísnější emisní normy čeká.
Foto: Výrobci

Subaru je značka s dlouhou historií. Firma byla založena už v roce 1917, nejprve se věnovala výrobě letadel. V roce 1955 bylo založeno Fuji Heavy Industries a společnost se orientovala na výrobu automobilů.

Na fotografii je Subaru 360 představené v roce 1958. Jméno přitom odkazuje na objem motoru, který nemohl být větší než 0,36 litru. Do roku 1970 se prodalo více než 350 tisíc aut.

Za tu dobu se vývoj hodně posunul a Subaru aktuálně v Česku prodává sedm modelů (STi už se jen doprodává). S příchodem emisní normy Euro 6c se ovšem nabídka značně okleští.

 

Právě se děje

před 16 minutami

Veřejné slyšení k údajnému střetu zájmů a dotační politice EU chystají na duben senátoři

Senátní komise pro posouzení auditů Evropské komise chce koncem dubna uspořádat veřejné slyšení, které se má týkat dotační politiky EU a údajného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO). Předseda komise Zdeněk Nytra z klubu ODS ve čtvrtek řekl, že slyšení by se mělo konat 28. dubna.

Pozván na něj bude i ministerský předseda, který střet zájmů popírá a účast přímo na jednání komise odmítl.

Zdroj: ČTK
Další zprávy