Nahlédli jsme pod pokličku techniky Subaru, značky, která dělá všechno jinak než ostatní

Eva Srpová Eva Srpová
14. 6. 2018 15:40
Japonská značka Subaru je nejen v Česku, ale i v celé Evropě poměrně malým hráčem. Má ale dost skalních fanoušků. Mnoho unikátních technických řešení totiž u žádného jiného velkého výrobce nenajdete. Sestavili jsme nejzajímavější informace o technologiích, kterými se tolik liší, a také o tom, co ji teď s přechodem na přísnější emisní normy čeká.
Foto: Subaru

Pro Subaru ale Evropa není tím nejdůležitějším trhem. Z celkové produkce Subaru 1 080 000 aut jde 700 tisíc do Severní Ameriky a Kanady. Ze zbylých 300 tisíc zůstává 150 tisíc na domácím trhu, 45 tisíc aut putuje do Austrálie, 42 tisíc do Číny.

Teprve pátým trhem je Evropa, zde se prodává 40 tisíc vozů. Je to však nejkomplikovanější trh. Sestává ze zhruba 20 malých trhů, často s vlastními národními regulacemi, občas i měnami, odlišnou problematikou tržního hospodářství. I filozofie některých evropských národů může být jiná a nad tím vším se snaží dohlížet EU se zpřísňováním emisí.

 

Právě se děje

před 37 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy