Nahlédli jsme pod pokličku techniky Subaru, značky, která dělá všechno jinak než ostatní

Eva Srpová Eva Srpová
14. 6. 2018 15:40
Japonská značka Subaru je nejen v Česku, ale i v celé Evropě poměrně malým hráčem. Má ale dost skalních fanoušků. Mnoho unikátních technických řešení totiž u žádného jiného velkého výrobce nenajdete. Sestavili jsme nejzajímavější informace o technologiích, kterými se tolik liší, a také o tom, co ji teď s přechodem na přísnější emisní normy čeká.
Foto: Economia

Automobilka si zakládá na vývoji plochých motorů boxer. Vyvinula dokonce i plochý dieselový motor, projekt je ale aktuálně zastaven, prodeje dieselů, které byly primárně určené na evropský trh, po aféře Dieselgate postupně klesají.

Zatímco v roce 2013 se podle dat instituce JATO Dynamics prodávalo 53 procent dieselů a 42,9 procenta spadalo na benzinové vozy, vloni byl podíl 37,1 procenta vs. 55,9 procenta pro benzin.

Subaru už celosvětově prodalo 18,4 milionu aut s naplocho uloženým motorem a 17,3 milionu aut s pohonem všech kol. Roste pomalu, ale konstantně. Například v roce 2011 prodalo 617 tisíc aut, vloni to bylo 1 080 000 vozů.

V Evropě zaujímá jedno procento trhu s SUV auty. Nejprodávanějším modelem je Forester. Český trh je na tom stejně. Vloni se v ČR prodalo zhruba tisíc Subaru, z toho 350 Foresterů, 180 Outbacků, 140 modelů Levorq. Na trh vstoupilo inovované XV, celkem se prodalo asi 120 aut, a nová Impreza (30 vozů).

Mnoho fanoušků má ale Subaru spojené především s unikátním sportovním STi, těch se vloni prodalo 60.

 

Právě se děje

Další zprávy