Eva Srpová
14. 6. 2018 15:40
Japonská značka Subaru je nejen v Česku, ale i v celé Evropě poměrně malým hráčem. Má ale dost skalních fanoušků. Mnoho unikátních technických řešení totiž u žádného jiného velkého výrobce nenajdete. Sestavili jsme nejzajímavější informace o technologiích, kterými se tolik liší, a také o tom, co ji teď s přechodem na přísnější emisní normy čeká.
Subaru je značka s dlouhou historií. Firma byla založena už v roce 1917, nejprve se věnovala výrobě letadel. V roce 1955 bylo založeno Fuji Heavy Industries a společnost se orientovala na výrobu automobilů.
Na fotografii je Subaru 360 představené v roce 1958. Jméno přitom odkazuje na objem motoru, který nemohl být větší než 0,36 litru. Do roku 1970 se prodalo více než 350 tisíc aut.
Za tu dobu se vývoj hodně posunul a Subaru aktuálně v Česku prodává sedm modelů (STi už se jen doprodává). S příchodem emisní normy Euro 6c se ovšem nabídka značně okleští.