Elektrický traktor je prototypem, na němž koncern VW dělá společně s německou Společností pro mezinárodní spolupráci a Rwandskou univerzitou. Diess tvrdí, že při zkušební orbě, která je podle něj vždy kritickou činností, obstál.
Prototyp traktoru má podle magazínu auto motor und sport výkon 27 koní a váží 2,2 tuny. Vyrobili ho v Německu, ale samotný návrh je především rwandskou záležitostí. Po dokončení vývoje by se stroj měl vyrábět přímo v Africe, již se prý počítá s tím, že současná 32kWh výměnná baterie bude nahrazena lithio-železo-fosfátovým akumulátorem, který je levnější a robustnější.
Elektrický traktor pro Afriku možná působí zvláštně, ale má mít svůj význam. Je součástí projektu zemědělského Gen.Farm, má jít o jakési styčné body, kde si afričtí zemědělci budou moci pronajmout elektrický traktor s vyškoleným řidičem, který jim pomůže s obděláním půdy.
Baterie se na styčném bodě mají nabíjet pomocí solárních panelů, a právě proto jsou i výměnné, aby je v traktoru stačilo přehodit a zemědělci mohli bez čekání vyrazit na pole. V rámci styčných bodů bude možné podobným způsobem pronajmout i jinou elektrickou zemědělskou mechanizaci.
Celý projekt má pomoci zvýšit produktivitu afrického zemědělství, kde je nadále celá řada činností prováděna ručně. Často prý ani ne proto, že by na místě chyběla potřebná technika, ale protože do ní není dostupné palivo. "Slunce je ale na místě dost," tvrdí Peter Wouda, šéfdesignér oddělení Volkswagen Group Innovation. Podle Herberta Diesse umožní elektrotraktor s výměnnými bateriemi a nabíjený solárními panely nakrmit obyvatele Afriky bezemisně.