reklama
 
 

Místo Peugeotů 408 a 608 přichází jediný: 508

14. 7. 2010 0:00
Připravena bude i hybridní verze s pohonem všech kol

Místo dvou nových modelů jeden. Tak to bude letos na autosalonu v Paříži vypadat na stánku automobilky Peugeot. Představí se tam model 508, který nahradí jak současnou "čtyřistasedmičku" tak i "šestsetsedmičku". 508 tak bude novou vlajkovou lodí automobilky se lvem ve znaku. První zákazníci si ho budou moci vyzkoušet zřejmě již na počátku příštího roku.

Více než po "šestkové", budou zřejmě příznivci značky tesknit po "čtyřkové" řadě. V paměti nejen našim motoristům jistě uvízl model 405, evropské auto roku z roku 1988, kterých stále ještě jezdí po silnicích nemalé množství. 

Konkurencí mu bude i superb

Nový Peugeot 508 bude autem spadajícím do kategorie střední třída. Rozměry má dosti podobné jako například Škoda Superb, Ford Mondeo, Citroën C5, Opel Insignia a řada dalších.

Design je v porovnání s modely, se kterými přicházel Peugeot na trh před několika lety, poměrně umírněný. Žraločí tlama na přídi je již zřejmě definitivně minulostí (ostatně - více zvětšit ji už opravdu nešlo). Z prvních fotografií, které Peugeot uvolnil, vypadá vůz velmi vyváženě a uhlazeně. Stejná slova lze použít i kombi verze. Ta je prakticky stejně dlouhá jako sedan (měří o pouhé dva centimetry navíc). Objem zavazadlového prostoru tedy zřejmě nedosáhne nijak ohromujících hodnot. Z detailů zaujme například nápis Peugeot uprostřed přídě (lev trůní nad ním) a dnes již prakticky nezbytná boční zrcátka na stopkách.

Podrobnosti nabídne Peugeot později

Moc technických údajů zatím tiskové oddělení automobilky neuvolnilo. Kromě rozměru délky (479 centimetrů verze sedan a 481 centimetrů sportwagon) jsou již  k dispozici pouze údaje o výkonu a emisních hodnotách hybridního soustrojí verze HYbrid4. Vpředu pod kapotou má mít naftový čtyřválec a u zadní nápravy bude elektromotor. Díky tomu se tak z hybridního peugeotu stane "čtyřkolka" s výkonem 200 koní a přitom s hodnotou emisí pouze 99 gramů na CO2. Vůz má být údajně schopen i krátké jízdy pouze na elektřinu.

Kromě fotografií exteriéru jsou k dispozici i první fotografie palubní desky. Vypadá úhledně a kvalitně zpracovaná, žádná extravagance se nekoná.    

autor: Radek Pecák | 14. 7. 2010 0:00

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama