Jan Matoušek
31. 5. 2020 6:32
Jestliže pár let zpátky byla standardním vybavením automobilového designéra tužka a papír, dnes jsou běžné i zcela jiné pomůcky. Stále častěji totiž do navrhování automobilů pronikají moderní technologie. Například nový Volkswagen Golf vznikal z velké části na počítači. Přesto ale stále návrháři potřebují i klasické hliněné modely.
Další důležitou součástí tvorby designu vozu jsou detaily. A i tady digitalizace hraje důležitou roli, bez ní by totiž podle Bischoffa nebylo možné vytvořit podobu některých dílů s komplikovaným tvarováním - například strukturu nasávacího otvoru v předním nárazníku. Nejen v této části procesu pak dostávají slovo třeba také aerodynamici, kteří umí vyhodnotit, zda daný prvek je, či není z hlediska obtékání vzduchu komplikovaný, a jestli je tak možné ho v dané podobě u automobilu skutečně použít.
Výhodou tak zůstává, že aby designéři přišli na to, že je daný díl nevyhovující, nemusí ho mnohdy reálně vyrobit. Šéfdesignér VW také prozradil, že při vytváření návrhů je potřeba brát do úvahy také ceny některých dílů a jejich oprav, což může ovlivnit konečnou podobu určitých částí vozu.