Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Fiat

Fiat Panda - od 293 400 Kč

Zatímco Dacia je v segmentu miniaut nováčkem, Fiat je jeho stálicí. A nikomu příliš nevadí, že současná Panda, jeden z celoevropských bestsellerů, je v nabídce už od roku 2011 a jeho platforma se datuje až k Pandě předchozí, která měla premiéru v roce 2003. Pořád je to totiž vůz, který i při malých rozměrech docela chytře využívá obestavěného prostoru a ve městě se protáhne téměř všude. A pak má na svou třídu jednu poměrně unikátní možnost - dostanete ho i s pohonem všech kol. Panda 4×4 je dokonce nejlevnější čtyřkolkou na českém trhu.

Pandu 4×4 koupíte výhradně s přeplňovaným dvouválcem o výkonu 63 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, klasická předokolka má ale mnohem bohatší portfolio verzí. Začíná se 51kW mildhybridem rovněž s manuálním šestikvaltem. Kdo chce šetřit, má další dvě možnosti - 51kW dvanáctistovku na LPG, nebo 52kW přeplňovanou devítistovku na CNG. Oba motory mají ruční řazení s pěti stupni. Tak rozmanitou nabídku žádný z konkurentů nemá.

Cena vozu však roste. Jestliže ještě v květnu stála základní Panda čtvrt milionu, teď v listopadu už ji koupíte nejméně za 293 400 korun a výbava přitom obsahuje jen skutečně to nejnutnější (byť včetně manuální klimatizace). Verze na LPG i CNG startují nad 300 tisíci korunami, zájemci o pohon všech kol si pak budou muset připravit minimálně 373 400 korun. Fiat pak dodává, že tyto sumy platí jen pro skladové vozy.

 

Právě se děje

Další zprávy