Třída, která pomalu vymírá. Auta do města jsou ohroženým druhem, tato ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
22. 11. 2021 6:02
Když Toyota začátkem listopadu představovala nové Aygo X, vyjádřili zástupci značky myšlenku, že je jejich miniauto do jisté míry unikátní. Přichází totiž do segmentu, který mnozí konkurenti v posledních letech vyklidili nebo přešli na mnohem dražší elektrický pohon. A jak se dozvíte v následujícím přehledu, kdysi početná kategorie dostupných aut do města i v Česku skutečně vymírá.
Foto: Dacia, Tomáš Devera

Dacia Spring Electric - od 454 900 Kč

Pomineme-li krátkou epizodu s modelem Lastun na přelomu 80. a 90. let minulého století, auto do města Dacia nikdy nenabízela. Nemusela. Mnohé automobilky se k němu uchýlily kvůli snaze nabídnout i něco levnějšího pro méně náročné zákazníky, rumunská automobilka nabízela nízké ceny i u větších modelů. Jenže nutnost snižovat emise donutila i Dacii přesedlat na městská auta, a tak vznikl elektrický Spring Electric. Není to úplně klasické miniauto, spíše něco jako kapesní SUV, byť samozřejmě bez pohonu všech kol.

Spring vychází z čínského Renaultu City K-ZE, také se v Číně vyrábí. O pohon se stará 33kW elektromotor, pohánějící přední kola. Baterie má kapacitu 27,4 kWh a podle údajů automobilky stačí na dojezd 230 v kombinovaném nebo 305 km v městském cyklu. Jen je potřeba smířit se s horší dynamikou, z 0 na 100 km/h se auto dostane za 19,1 vteřiny. Na druhou stranu ale nabízí 290litrový zavazadelník, což na segment těch nejmenších aut není vůbec špatné.

Cena od 454 900 korun odpovídá použitému pohonu - levnější plnohodnotný elektromobil na trhu aktuálně neseženete. Pod půl milionu, konkrétně stojí 496 900 korun, se těsně vejde i vyšší výbava, která už obsahuje také rychlé 30kW dobíjení a o něco bohatší výbavu včetně navigace. Jak auto jezdí, se můžete přesvědčit zde.

 

Právě se děje

Další zprávy