Jako ve stanu, ale v domě
Jestliže jízda s modelem Marco Polo Horizon snese nejpřísnější měřítka, samotné bydlení má jistá omezení. Jak už bylo řečeno, ve výbavě nemá pro tyto účely vlastně nic jiného než pět míst na spaní. My jsme samozřejmě využívali střešní lůžko, které připomíná spaní ve stanu a zároveň se velmi dobře ovládá. Jeden člověk si horní lůžko připraví do minuty, stejně dlouho trvá i sklopení střechy a následné zajištění proti otevření plastovými pojistkami nad předními dveřmi.
S jeho využíváním je to trochu horší, protože je třeba udělat malý gymnastický výkon, abyste se nahoru dostali. To samozřejmě ani pro padesátníka není velký problém. Ten nastane až v noci, kdy si musíte odskočit a absolvovat vše ve stavu rozespalosti. Přiznám se, že jsem se musel každou noc nějakou dobu přemlouvat, než jsem na své noční "dobrodružství" vyrazil.
Druhý problém jsou pro někoho možná rozměry horního lůžka: 2,05 x 1,13 m. Matraci sice bez problémů povlečete prostěradlem pro jednolůžko, ale dva spáči se musí trochu uskromnit. V tomto ohledu má šířkou 1,2 m Volkswagen California trochu navrch. Mercedes se sice může pochlubit lepší aerodynamikou, ale ta vám v noci v kempu není nic platná…
Nadchl nás však komfort tohoto lože, který kromě asi 4 cm silné pěnové matrace zajišťují bodově elastické pružící plastové prvky rozmístěné až do nožní části lůžka. Pro příjemný pocit jsou v bocích střešního stanu dva otevírací větrací otvory, které jsou navíc zvenku chráněny proti dešti speciální látkou.