Máme tři tipy na ojetiny pro divochy. Malé ostré hatchbacky za 150 tisíc korun si přivezte z Německa
Marek Blaháček
16. 2. 2017 6:51
Kdo chce starší rychlé auto pro zábavu, musí pro něj ve většině případů zamířit k našim západním sousedům. Pokud máte trochu štěstí a trpělivosti, dovezete si vůz v dobrém stavu. Naše volba padla na Ford Fiesta ST, Renault Clio Sport a Mini Cooper S.
Podrobné recenze vozů, které už se na českém trhu neprodávají jako nové, čtěte zde.
Při hledání konkrétní ojetiny za 150 tisíc korun vás opět odkážeme na naše západní sousedy. Rozhodně doporučujeme něco málo si připlatit a podívat se po třetí generaci, která se začala prodávat v roce 2006. Clio Sport má, stejně jako Fiesta ST, také dvoulitrový atmosférický benzínový motor, ze kterého ale dokázali u Renaultu dostat výkon skvělých 145 kW (po modernizaci v roce 2008 to bylo dokonce 148 kW). Za 160-170 tis. Kč seženete ročníky 2006-2007 a předpokládaný nájezd takovéto ojetiny bude kolem 120 tisíc kilometrů. Proti Fiestě má lepší zrychlení, silnější motor a šestistupňovou převodovku. Je ale těžší o skoro dvě stě kilogramů. Ojeté Clio Sport netrápí žádné závažné opakující se závady. Můžete se tak v klidu zaměřit na jeho odpovídající technický stav i jasnou servisní historii.
Renault Clio Sport se čtyřválcovým zážehovým dvoulitrem má výkon 145 kW. Používá šestistupňovou manuální převodovku a na 100 kilometrů za hodinu zrychlí za 6,9 sekundy. Vůz dosahuje maximální rychlosti 215 kilometrů za hodinu a jeho pohotovostní hmotnost je 1335 kg. Clio Sport má objem zavazadlového prostoru 288 litrů.