Výborných výsledků i podle současně platných kritérií pro nárazové testy organizace EuroNCAP dosáhly naposledy testované čtyři vozy nejrůznějších kategorií.
Ať už šlo zástupce městských vozů Suzuki Swift, rodinný hatchback Citroën CR, menší SUV Hyundai iX35 či hybridní sportovní vůz Honda CR-Z, všechny dostaly od zkušebních komisařů nejlepší možné pětihvězdičkové ohodnocení.
Za ochranu dospělých cestujících dostaly minimálně 90 procent možných bodů, za ochranu dětských cestujících na zadních sedadlech osmdesát a za vybavení bezpečnostními elektronickými asistenty více než 70 procent možných bodů. Citroën C4 v této kategorii málem dosáhl maximálního stoprocentního ohodnocení. Uniklo mu o pouhé tři procentní body.
Brzy se začnou testovat elektromobily
Nový Citroën C4 standardně obsahuje šest airbagů, ESP a další asistenty pro podporu stability a zkrácení brzdné dráhy. Auto může být také vybaveno utlrazvukovým systémem sledování mrtvého úhlu a programovatelný tempomat, na kterém si řidič může předvolit až pět rychlostí.
Největší rozdíly mezi vozy byly v ochraně chodců. Tam se výsledek pohyboval od 43 procent (Citroën C4) až po 71 procent u Hondy CR-Z. Právě s výsledky tohoto vozu vyjádřila EuroNCAP velkou spokojenost. "Je uklidňující, že výrobci, i když rozvíjejí nové technologie, nezanedbávají oblast ochrany cestujících při nárazu," řekl generální tajemník Euro NCAP Michiel van Ratinngen.
Oragnizace EURONCAP se již také vážně začala zabývat metodikou na testování vozů s alternativními pohony, zejména s elektromobily. Očekává, že k prvním testům těchto vozů dojde již začátkem příštího roku. Dá se očekávat, že jako první nárazové testy podstoupí Nissan Leaf či Peugeot iOn.
Více o nových typech testů má být prozrazeno na podzimním autosalonu v Paříži.