Těžká konkurence pro Škodu Kamiq. Kia XCeed sází na bohatou výbavu, za jakou cenu?

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 9. 2019 6:02
Segment kompaktních SUV je zase o něco bohatší. Kia do něj uvedla model XCeed, který má sice technický základ stejný jako kompaktní hatchback či kombi Ceed, ovšem nesdílí s nimi téměř žádný díl karoserie. Korejci tak zároveň nabízí své již šesté SUV, kterému bude nepřímo konkurovat i sesterský model Sportage. Podívejte se do galerie na porovnání XCeedu s vybranou konkurencí.
Foto: Kia

Konkurent z vlastních řad: Kia Sportage - od 484 980 Kč

Rozměry (d/š/v): 4485/1855/1645 mm
Rozvor náprav: 2670 mm
Velikost kufru: 503/1492 l (benzin); 480/1469 l (nafta); 439/1428 l (MHEV)
Zážehové motory: 1.6 GDI (97 kW), 1.6 T-GDI (130 kW)
Vznětové motory: 1.6 CRDi (100 kW)
Vznětové mild-hybridní motory: 2.0 CRDi MHEV (136 kW)
Cena od (1.6 GDI Comfort): 484 980 Kč

Ačkoliv míří XCeed a Sportage v rámci segmentu na trochu jinou klientelu, což o něco málo větší model dokazuje třeba pohonem všech kol pro motory 1.6 T-GDI, 1.6 CRDi a mild-hybridní 2.0 CRDi, jistě se najdou i tací, kteří se budou rozhodovat mezi oběma modely. Zvlášť, když se Sportage nabízí aktuálně s 60tisícovou ceníkovou slevou, takže s atmosférickou 1.6 GDI o výkonu 97 kW stojí v základu stejně jako XCeed s tříválcovým přeplňovaným litrem.

Nejlevnější Sportage ve výbavě Comfort pak výbavou částečně překrývá XCeed. Chybí mu sice elektronické asistenční systémy, má ale například rádio s větší sedmipalcovou barevnou obrazovkou a couvací kamerou. Stejná je manuální klimatizace, Sportage nechybí ani tempomat, elektrická přední a zadní okna nebo kožený volant. Oproti menšímu sourozenci ale Sportage v základu postrádá full-LED světla, má nicméně mlhovky, 16palcová litá kola i střešní ližiny.

XCeed ale za stejnou cenu nakonec nabídne v základu o trochu více výbavy, má však slabší motor, a je tedy celkově také o něco menší. Sportage má výhodu také větší šířky nabízených výbavových verzí, kterých je i se základním stupněm Comfort celkem pět. Nabídka motorů pak celkem logicky nabízí výše posazenou výkonovou špičku a také pouze čtyři válce. Vyplývá to nicméně z toho, že Sportage není přímým konkurentem XCeedu, naopak jde po autech jako Škoda Karoq. Nevýhodou i tohoto modelu Kia zůstává příplatková výbava sdružená prakticky jen do paketů.

Zájemci o automat dostanou dvouspojkové ústrojí volitelně od výkonu 100 kW, mild-hybrid má potom klasický osmistupňový automat místo dvou spojek. Stejně jako u XCeedu, i tady nabízí Kia výkupní bonus za starý vůz, tentokrát ve výši 30 tisíc korun, sleva při využití financování je potom 15 tisíc korun. Sedmiletá záruka samozřejmě nechybí.

 

Právě se děje

Další zprávy