Už to bylo naznačeno, ale Kia Sorento přichází vůbec poprvé také s elektrifikovaným pohonným ústrojím. Nejprve půjde do prodeje klasický hybrid, který tedy nebude možné dobíjet ze zásuvky.
Základem ústrojí je benzinová přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI o výkonu 132 kW, dále nechybí elektromotor o výkonu 44,2 kW a baterie Li-Pol s kapacitou 1,49 kWh. Ta je umístěná pod podlahou v místě sedadla spolujezdce. Celkově má soustava 169 kW a 350 Nm, přední nebo všechna kola pohání šestistupňový automat. Bez konkrétního údaje má Sorento v této verzi mít také nízké emise oxidu uhličitého.
Ty ještě sníží chystaná plug-in hybridní verze, u níž půjde baterie nabíjet z běžné sítě a díky vyšší kapacitě ujede také několik desítek kilometrů na elektřinu. Na trhu se má tato varianta objevit na konci letošního roku.
Alternativu představuje turbodiesel o objemu 2,2 litru s výkonem 149 kW a točivým momentem 440 Nm. Oproti stávajícímu provedení má naftový agregát třeba hliníkový blok, proto je motor výrazně lehčí. Na rozdíl od hybridu má turbodiesel osmistupňový dvouspojkový automat, volba mezi pohonem předních nebo všech kol ale zůstává.
Se čtyřkolkou se nově nabízí volič Terrain mode, jehož režimy zlepšují chování auta v terénu - například na sněhu, blátě nebo písku. A když je řeč o elektronických pomocnících, tak právě Sorento bude první evropskou Kií, která dostane dálkově ovládaný parkovací asistent. To znamená, že z kolmého místa dokáže řidič s autem vyjet jen pomocí klíčku bez toho, že by musel ve voze fyzicky sedět. Dalšími novinkami jsou čelní centrální airbag, který zamezí dotyku hlav řidiče a spolujezdce při nehodě, respektive u značky Kia vůbec poprvé použitá multikolizní brzda.