Proti Škodě Kodiaq poprvé s hybridem. Kia představila nové Sorento, sází na elektřinu

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 3. 2020 6:02
Jedním ze symbolů nabídky SUV automobilky Kia je Sorento. Model konkurující třeba Škodě Kodiaq nebo Peugeotu 5008 nově přichází ve čtvrté generaci, která je dle značky od základu nová. Jezdí na nové platformě, má nový design a také elektrifikovanou nabídku motorů. Prohlédněte si nejen samotné Sorento, ale také některé konkurenty, proti kterým stojí.

Hyundai Santa Fe - od 799 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4770/1890/1680 mm
Rozvor: 2765 mm
Kufr: 625/1695 l; 547/1625 l (7 míst)
Benzinové motory: 2.4 GDI (136 kW)
Naftové motory: 2.0 CRDi (110/136 kW), 2.2 CRDi (147 kW)
Cena od: 799 990 Kč

Hyundai Santa Fe je konkurentem takřka z domácí stáje, přihlédneme-li k tomu, že Hyundai právě Kii vlastní. Jinak si ale korejské SUV se stylizovaným H ve znaku žije spíše vlastním životem. Například je výrazně menší než Sorento, což neplatí jen pro vnější rozměry a rozvor, ale také zavazadlový prostor.

Kufr Santa Fe je v základním uspořádání i po sklopení sedadel menší než u Sorenta. A platí to pro pěti- i sedmimístnou variantu. Třetí řada sedadel stojí v podání Hyundai 20 tisíc korun, a jak je u podobně velkých aut zvykem, o něco zmenší zavazadlový prostor.

Kde má naopak Hyundai nad Sorentem náskok, to je šíře nabídky pohonných jednotek. Nečekejte sice žádnou elektrifikaci, Santa Fe ale jako jedno z mála podobně velkých SUV nabízí atmosférický benzinový motor. Proto také neobvykle vysoký objem. Motor 2.4 GDI je navíc kombinovaný výhradně se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Čtyřkolku ale nabízí i turbodiesely. Vyjma nejslabší verze se 110 kW, která ji má za příplatek, má pohon všech kol ve standardu jinak každá výkonová verze motoru CRDi. Automat u naftových agregátů je osmistupňový, pokud už jej Santa Fe má.

Na českém trhu má Hyundai tři výbavové stupně a akční cenu od 799 990 korun. Test vozu najdete tady.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy