Proti Škodě Kodiaq poprvé s hybridem. Kia představila nové Sorento, sází na elektřinu

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 3. 2020 6:02
Jedním ze symbolů nabídky SUV automobilky Kia je Sorento. Model konkurující třeba Škodě Kodiaq nebo Peugeotu 5008 nově přichází ve čtvrté generaci, která je dle značky od základu nová. Jezdí na nové platformě, má nový design a také elektrifikovanou nabídku motorů. Prohlédněte si nejen samotné Sorento, ale také některé konkurenty, proti kterým stojí.
Foto: Kia

Čtvrtá generace SUV stojí na nové platformě korejské automobilky pro středně velká SUV (třebaže v Evropě zřejmě větší SUV než Sorento Kia prodávat nebude). Tato změna se podepsala především na rozvoru náprav prodlouženém o 35 mm na 2815 mm. Auto má zároveň kratší převisy, proto nárůst délky jen o 10 mm na celkových 4810 mm. O deset milimetrů také narostla výška a šířka, takže v této oblasti má nyní Kia 1695, respektive 1900 mm.

Zachována zůstává možnost převážet až sedm cestujících ve třech řadách. I při využití všech tří řad zůstává k dispozici 187 litrů, pět míst v jinak sedmimístné verzi znamená 821 litrů. Maximální kapacita je 2011 litrů.

K dispozici ale bude i verze jen striktně s pěti místy k sezení. Potom je v základu k dispozici 910 a maximálně 2100 litrů prostoru. Všechny zmíněné hodnoty ale platí pro provedení s naftovým motorem. Hybrid kvůli složitější technice o nějaký ten litr přijde. Jde nicméně o jednotky, čili i v elektrifikované verzi nabízí Sorento až 2085 litrů zavazadlového prostoru.

Kia slibuje také více místa pro nohy, hlavy i ramena cestujících. Tuto skutečnost nicméně bude možné ověřit až při osobním setkání s novinkou. Nastupování do třetí řady sedadel má usnadnit možnost posunout druhou řadu více vpřed, na C-sloupku je navíc nově madlo.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy