Konkurent číslo 2: Peugeot 5008 - od 605 000 Kč
Druhým konkurentem a na českém trhu ne úplně neúspěšným, spíše naopak, je Peugeot 5008. Ten nedávno přišel v omlazené podobě, která upravila vnější i vnitřní design, technických změn ale tolik nepřinesla. V porovnání se Sorentem je francouzský model sice kratší, ale s delším rozvorem náprav. Objem kufru v pětimístném uspořádání je zhruba podobný, Peugeot 5008 má ale rovnou ve standardní výbavě sedm míst k sezení. Třetí řadu sedadel lze u něj nicméně vyjmout, a tím o něco navýšit prostor pro zavazadla. V tabulce ale vidíte hodnoty jen se sklopenou poslední řadou sedadel.
Technické srovnání
|
Peugeot 5008 |
Kia Sorento |
Rozměry (d/š/v): |
4641/1844/1646 mm |
4810/1900/1700 mm |
Rozvor náprav: |
2840 mm |
2815 mm |
Objem kufru (5 míst): |
702/1862 l |
705/2100 l |
Benzinové motory: |
1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) |
---------- |
Naftové motory: |
1.5 BlueHDi (96 kW), 2.0 BlueHDi (130 kW) |
2.2 CRDi (148 kW) |
Hybridní pohon: |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
605 000 Kč |
1 099 980 Kč |
Podobně jako v případě Kodiaqu i Peugeot 5008 má bohatší nabídku motorů než Sorento, ovšem s absencí hybridního pohonu. A také pohonu všech kol, ani jeden z motorů totiž čtyřkolku nenabízí ani za příplatek. Automatická převodovka se dodává ke všem jednotkám, někde je standardem, jinde za příplatek. Jde ale o klasické osmistupňové ústrojí, nikoliv dvouspojku jako u naftového Sorenta.
Základní cena Peugeotu, navíc podpořená akční slevou, je logicky níže než u Kie. Důvodem je opět pohonná jednotka, u nejlevnější 5008 tříválcový benzinový turbomotor. Pokud se budeme snažit motorově obě auta přiblížit, půjde to především přes nejsilnější turbodiesel, který má u Peugeotu 130 kW. Ten vychází na nejméně akčních 850 tisíc korun, tedy blíže necelému 1,1 milionu korun u Sorenta. Je pravda, že do ceny základního Sorenta se s nejsilnějším naftovým agregátem a automatickou převodovkou vejde i nejlépe vybavená 5008 GT Pack. My jsme nakonec pro srovnání se základním Sorentem (jinak diesel s pohonem předních kol nedostanete) zvolili prostřední ze tří výbav u motoru 2.0 BlueHDi, která se jmenuje GT.
Porovnání výbavy
|
5008 2.0 BlueHDi EAT8 GT |
Sorento 2.2 CRDi DCT Comfort |
Cena |
915 000 Kč |
1 099 980 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S - cyklisté, chodci a odbočování |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S + následování v pruhu |
Sledování mrtvého úhlu |
S |
N |
Čtení dopravních značek |
S |
S - rychlostní limity |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 10 palců |
S - 8 palců |
Navigace |
S |
N |
Digitální budíky |
S |
S |
Bezklíčové odemykání a startování |
S + otevírání víka kufru |
N |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Mlhovky |
N |
S - diodové |
Litá kola |
S - 18 palců |
S - 17 palců |
Peugeot 5008 je tedy levnější než Kia Sorento a má také lepší výbavu. Tu by Kia dorovnala vyšším výbavovým stupněm, ovšem také za vyšší cenu. Výhodou korejského modelu je silnější motor (130 vs. 148 kW) a fakt, že u vyšších stupňů nabízí několik prvků, které Peugeot neumí ani za příplatek (Francouzi mají ale třeba systém nočního vidění, i když za 38 tisíc korun). Kia je také dostupná i s pohonem všech kol. 5008 má ale delší rozvor náprav, standardně sedm míst a čistě jako rodinný vůz se poměrem ceny a výbavy jeví jako výhodnější volba než nové Sorento.