Souboj o nejlepší rodinné SUV. Nová Kia Sorento nastupuje proti Škodě Kodiaq a dalším

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 10. 2020 6:02
Segment SUV střední třídy je v Česku dlouhodobě kořistí Škody Kodiaq, která nechává konkurenty prodejními čísly daleko za sebou. Za devět měsíců letošního roku má na svém kontě už 4503 prodaných kusů. To taková Kia Sorento je jen na 46 kusech, za což ale může generační výměna. Právě začátkem října totiž začala česká Kia přijímat objednávky na čtvrtou generaci Sorenta. Porovnali jsme ji s Kodiaqem.

Konkurent číslo 2: Peugeot 5008 - od 605 000 Kč

Druhým konkurentem a na českém trhu ne úplně neúspěšným, spíše naopak, je Peugeot 5008. Ten nedávno přišel v omlazené podobě, která upravila vnější i vnitřní design, technických změn ale tolik nepřinesla. V porovnání se Sorentem je francouzský model sice kratší, ale s delším rozvorem náprav. Objem kufru v pětimístném uspořádání je zhruba podobný, Peugeot 5008 má ale rovnou ve standardní výbavě sedm míst k sezení. Třetí řadu sedadel lze u něj nicméně vyjmout, a tím o něco navýšit prostor pro zavazadla. V tabulce ale vidíte hodnoty jen se sklopenou poslední řadou sedadel.

Technické srovnání

Peugeot 5008 Kia Sorento
Rozměry (d/š/v): 4641/1844/1646 mm 4810/1900/1700 mm
Rozvor náprav: 2840 mm 2815 mm
Objem kufru (5 míst): 702/1862 l 705/2100 l
Benzinové motory: 1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) ----------
Naftové motory: 1.5 BlueHDi (96 kW), 2.0 BlueHDi (130 kW) 2.2 CRDi (148 kW)
Hybridní pohon: ---------- 1.6 T-GDI HEV (169 kW)
Cena od: 605 000 Kč 1 099 980 Kč

Podobně jako v případě Kodiaqu i Peugeot 5008 má bohatší nabídku motorů než Sorento, ovšem s absencí hybridního pohonu. A také pohonu všech kol, ani jeden z motorů totiž čtyřkolku nenabízí ani za příplatek. Automatická převodovka se dodává ke všem jednotkám, někde je standardem, jinde za příplatek. Jde ale o klasické osmistupňové ústrojí, nikoliv dvouspojku jako u naftového Sorenta.

Základní cena Peugeotu, navíc podpořená akční slevou, je logicky níže než u Kie. Důvodem je opět pohonná jednotka, u nejlevnější 5008 tříválcový benzinový turbomotor. Pokud se budeme snažit motorově obě auta přiblížit, půjde to především přes nejsilnější turbodiesel, který má u Peugeotu 130 kW. Ten vychází na nejméně akčních 850 tisíc korun, tedy blíže necelému 1,1 milionu korun u Sorenta. Je pravda, že do ceny základního Sorenta se s nejsilnějším naftovým agregátem a automatickou převodovkou vejde i nejlépe vybavená 5008 GT Pack. My jsme nakonec pro srovnání se základním Sorentem (jinak diesel s pohonem předních kol nedostanete) zvolili prostřední ze tří výbav u motoru 2.0 BlueHDi, která se jmenuje GT.

Porovnání výbavy

5008 2.0 BlueHDi EAT8 GT Sorento 2.2 CRDi DCT Comfort
Cena 915 000 Kč 1 099 980 Kč
Nouzové brzdění S S - cyklisté, chodci a odbočování
Udržování jízdního pruhu S S + následování v pruhu
Sledování mrtvého úhlu S N
Čtení dopravních značek S S - rychlostní limity
Tempomat S - adaptivní S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - dvouzónová automatická
Rádio s dotykovým displejem S - 10 palců S - 8 palců
Navigace S N
Digitální budíky S S
Bezklíčové odemykání a startování S + otevírání víka kufru N
Parkovací senzory S - vpředu i vzadu + kamera S - vpředu i vzadu + kamera
Automatické stěrače S S
Diodová světla S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Mlhovky N S - diodové
Litá kola S - 18 palců S - 17 palců

Peugeot 5008 je tedy levnější než Kia Sorento a má také lepší výbavu. Tu by Kia dorovnala vyšším výbavovým stupněm, ovšem také za vyšší cenu. Výhodou korejského modelu je silnější motor (130 vs. 148 kW) a fakt, že u vyšších stupňů nabízí několik prvků, které Peugeot neumí ani za příplatek (Francouzi mají ale třeba systém nočního vidění, i když za 38 tisíc korun). Kia je také dostupná i s pohonem všech kol. 5008 má ale delší rozvor náprav, standardně sedm míst a čistě jako rodinný vůz se poměrem ceny a výbavy jeví jako výhodnější volba než nové Sorento.

 

Právě se děje

Další zprávy