Konkurent číslo 1: Škoda Kodiaq - od 716 900 Kč
Hlavním rivalem Sorenta bude na českém trhu nepochybně Škoda Kodiaq. Oba modely jsou podobně velké, Kia má ale přece jen o něco delší rozvor náprav, na druhou stranu v pětimístném uspořádání ale také menší zavazadlový prostor. Sedm míst u Kodiaqu přijde na 26 800 korun u základní a 23 300 korun u všech ostatních výbavových stupňů.
Technické srovnání
|
Škoda Kodiaq |
Kia Sorento |
Rozměry (d/š/v): |
4697/1882/1681 mm |
4810/1900/1700 mm |
Rozvor náprav: |
2791 mm |
2815 mm |
Objem kufru (5 míst): |
835/2065 l |
705/2100 l |
Benzinové motory: |
1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) |
---------- |
Naftové motor: |
2.0 TDI (110/140 kW) |
2.2 CRDi (148 kW) |
Hybridní pohon: |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
716 900 Kč |
1 099 980 Kč |
Kodiaq má oproti Sorentu výhodu širší nabídky pohonných jednotek, která obsahuje dva benzinové a dva naftové motory, všechny s výjimkou 110kW TSI lze navíc spojit s pohonem všech kol (ať už za příplatek, či sériově). Automat u Kodiaqu je vždy dvouspojkový a nabízí ho opět všechny motory, v závislosti na typu jednotky sériově, či za příplatek. Na druhou stranu (zatím) nenabízí hybridní pohonné ústrojí, které navíc jihokorejský zástupce doplní od začátku příštího roku ještě dobíjecím hybridem.
Základní cena škodovky je o téměř 400 tisíc níže položená, za což ale může jiný vstupní motor. Pokud bychom totiž Kodiaq vybavili 140kW turbodieselem s pohonem všech kol, bude startovat na 1 082 900 korunách. Nakonec právě turbodiesely s pohonem všech kol v nejnižší možné výbavě jsme porovnali v této tabulce:
Porovnání výbavy
|
Kodiaq 2.0 TDI DSG 4×4 Style |
Sorento 2.2 CRDi DCT 4×4 Comfort |
Cena |
1 082 900 Kč |
1 149 980 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S - cyklisté, chodci a odbočování |
Udržování jízdního pruhu |
+20 000 Kč (vč. sledování slepých úhlů) |
S + následování v pruhu |
Čtení dopravních značek |
+2000 Kč |
S - rychlostní limity |
Tempomat |
S - adaptivní |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Navigace |
S |
N |
Digitální budíky |
+8900 Kč |
S |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
N |
Vyhřívání volantu |
S |
N |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu i vzadu + elektrické nastavování u řidiče |
N |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Mlhovky |
S - diodové |
S - diodové |
Litá kola |
S - 18 palců |
S - 17 palců |
Sorento Comfort poráží Kodiaq Style v počtu bezpečnostních asistentů, má standardně také středový boční airbag (podobný prvek je zatím vzácný i u dalších konkurentů), ačkoliv české SUV má pro změnu standardně kolenní airbag pro řidiče. Škoda má oproti Kie navrch v komfortní výbavě, protože v daných výbavových stupních se dodává třeba s navigací, vyhříváním všech sedadel nebo bezklíčovým odemykáním a startováním. To korejský model v základní verzi nemá, a protože má auto také pevně dané výbavové stupně, nelze si za tyto prvky ani připlatit. To ostatně platí i u dalších položek - kde je možné Kodiaq více individualizovat, je Sorento odkázané víceméně jen na standardně dodávané položky.
Celkově je korejská novinka se srovnatelným motorem o kousek dražší, když se však v případě Kodiaqu připočtou některé příplatky, cenový rozdíl se o něco zmenší. Stále ale bude Škoda o kousek levnější a o něco lépe vybavená, tedy pokud porovnáváme nejlevnější cestu, jak se u obou modelů dostat ke zhruba 140kW turbodieselu s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.