Kde je na dálnici D1 lepší zpomalit? Projděte si místa, na kterých se měří rychlost

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 6. 2020 20:21
Oprava dálnice D1 z Prahy do Brna začala už v roce 2013, hotová ale nebude dříve než v příštím roce. Pro řidiče to přináší řadu omezení, jedním z nich je například úsekové měření rychlosti v místech, kde probíhají opravy. V současnosti je tak potřeba dát nohu z plynu na téměř 61 kilometrech dálnice. To znamená na více než třetině z opravovaného úseku.
Dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou.
Dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. | Foto: ČTK

Co je úsekové měření rychlosti?

Úsekové měření rychlosti neznamená klasické změření radarem a pokutu ve chvíli, kdy řidič překročil maximální povolenou rychlost. Jedná se o měření průměrné rychlosti v určitém úseku, to znamená radar na začátku a na konci označeného úseku. Ten zjistí čas, za který řidič daný úsek projel, a z něj se vypočítává průměrná rychlost. Pokud ta je vyšší než v daném úseku povolená, v rámci oprav dálnice D1 jde o 80 km/h, řeší přestupek policie. Ta jej následně předá obci s rozšířenou působností, která od provozovatele vozidla pokutu vybírá.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má úsekové měření rychlosti zajistit bezpečnost řidičů, pracovníků ŘSD i pracovníků zhotovitele, který na opravách dálnice pracuje.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy