Tato zpráva potěší hlavně řidiče, kteří mívají problémy s ovládáním auta při parkování. A také provozovatele parkovacích domů či parkovišť v podzemí kancelářských budov nebo nákupních center.
Současná auta totiž bývají výrazně širší než jejich předchůdci, takže i dobře parkující řidič, který zastaví vedle podobně širokého vozu, již nemá dostatek prostoru k pohodlnému vystoupení. Šířka vyznačených parkovacích stání v Česku nyní obvykle činí jen zhruba 2,4 metru, což je nedostatečné.
Problém by pomohl řešit systém automatického parkování. Během manévru totiž řidič vůbec nemusí být v autě, takže nepotřebuje vystupovat a zase nastupovat.
Podle informací z evropského výzkumného centra automobilky Ford již technici velmi pokročili při vývoji nové technologie, umožňující zaparkovat vůz stiskem tlačítka. Nezbytnou podmínkou však je, aby ve voze byl současně namontovaný aktivní parkovací asistent a vůz měl samočinnou (automatickou) převodovku.
K vyhledání dostatečně velkého parkovacího místa slouží ultrazvukové senzory. Řidič aktivuje systém vyřazením na neutrál a následným stiskem tlačítka uvnitř vozu nebo na dálkovém ovladači. Vůz pak zcela sám zajede na parkovací místo. Tlačítko je nutné držet stisknuté po celou dobu manévru, aby ho řidič mohl kdykoliv přerušit.
„Už dnes máme technologie, které nám umožňují proměnit vizi plně automatického parkování v realitu," říká Paul Mascarenas, vrchní technický ředitel a viceprezident Fordu pro výzkum a inovace.
„Tento systém by jistě ocenily zejména osoby se sníženou pohyblivostí, ale také zákazníci, kteří musí denně parkovat v rušných a úzkých ulicích," dodává Mascarenas.