Jak šel čas se Škodou Fabia. Z drahého holobytu se stal vybavený bestseller

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 9. 2018 6:03
V roce 1999 na frankfurtském autosalonu představila Škoda poprvé nástupce letité Felicie, která byla v zásadě jen velmi výrazně zmodernizovaným Favoritem. Vůz dostal jméno Fabia a prakticky ihned se zařadil mezi bestsellery českého i evropského trhu. O devatenáct let později brázdí silnice Fabia ve svém třetím vydání. Jak moc se od první generace změnila a že jde dnes o velmi výhodné malé auto, si připomeňte v galerii.

Porovnali jsme základní Škodu Fabia s dalšími konkurenty. Podívejte se zde.

Vysvětlení k přepočtu cen v galerii: jedná se o přepočty pomocí průměrných hrubých mezd daného roku, některé ceny jsou tak pouze orientační.

Sedan byla nejméně prodávaná karosárská varianta fabie
Sedan byla nejméně prodávaná karosárská varianta fabie | Foto: Aktuálně.cz

Škoda Fabia Sedan

V historii Fabie ale existují i další slepé uličky. Začít můžeme u sedanu, který se poprvé objevil v roce 2001 a nabídl kufru o velikosti 438 litrů. Tolik neměl ani kombík. Cenově se pak vůz právě mezi kombi a hatchback zařadil. Jenomže ve srovnání s konkurencí vysoká cena a podivný design auto pohřbily. Druhé generace se nedočkal.

Foto: Radek Pecák

Škoda Fabia Praktik

Ani užitková Fabia Praktik se nezařadila k populárním vozidlům. Po oblíbených Favoritech a Felicích Pickup bylo prostě jen mírně upravené kombi, navíc s nemožností otevřít levé dveře, málo. A to přesto, že Praktik dokázal nabídnout prostor s objemem 1290 litrů. Cena ale byla poměrně vysoká, což nahrávalo výrazně větším autům typu Citroën Berlingo.

Zadek nové Škody Scout
Zadek nové Škody Scout | Foto: Radek Pecák

Škoda Fabia Scout

Nechytila se ani Fabia Scout. Tedy, s karoserií kombi ano a jako Scoutline podobný vůz koupíte i dnes. Po modernizaci v roce 2010 se ale Škoda rozhodla, že oplastovanou terénní verzi Scout dostane také klasický hatchback. Jenomže vysoká cena v kombinaci s tím, že všechny nové prvky byly jen na efekt, zapříčinila neúspěch tohoto vozu.

Foto: Radek Pecák

Škoda Fabia Greenline

A vlastně ze stejných důvodů propadla u zákazníků i další verze druhého vydání mladoboleslavského hatchbacku. Úporná verze Greenline přišla například s pneumatikami s nižším valivým odporem, upravenými nárazníky a maskou chladiče nebo spoilerem na pátých dveří. Cílem bylo uspořit palivo, v kombinaci nejdříve s 1.4 TDI/59 kW a později novým tříválcem 1.2 TDI/55 kW to bylo ale sotva pár desetin, přičemž cena stoupla mnohem větším způsobem.

 

Právě se děje

Další zprávy