Hyundai Ioniq 5
Na začátek krátká rekapitulace, jakým autem vlastně Ioniq 5 je. Jedná se o první Hyundai postavené na modulární elektrické platformě E-GMP. Nabízet se bude se dvěma velikostmi baterie a v konfiguraci s pohonem zadních nebo všech kol. V tomto ohledu tedy korejský model nijak nevybočuje z linie nastavené Enyaqem iV nebo VW ID.4. I tyto dva modely se nabízí s jedním nebo dvěma elektromotory, zároveň je ale potřeba na příchod verzí s pohonem všech kol chvíli počkat. Ioniq 5 ji v ceníku má, nicméně s poznámkou, že bude k dispozici až později.
Charakteristickou možností je pro novou platformu použití elektrické sítě s napětím až 800 V, auto tak je možné nabíjet stejnosměrným proudem s výkonem až 350 kW. Takový Enyaq i ID.4 umí maximálně 125 kW. Ioniq 5 se tak čistě teoreticky dostane z 10 na 80 procent kapacity baterie za nějakých 18 minut. A ještě jednu výhodu korejský model má - kvůli funkci V2L umí nabíjet i jiné elektrospotřebiče, a to s příkonem až 3,6 kW.
Design se jasně přiklání k retro stylu a odkazuje na úplně první generaci modelu Pony, která prakticky odstartovala historii Hyundai. Ať už jde o tvarování zadních sloupků, nebo přední části, vliv klasického modelu je patrný. Zároveň se ale auto nezříká moderních prvků, ve standardu tak jsou diodová světla vpředu i vzadu, uvnitř nechybí obrazovka na středovém panelu i místo klasických analogových budíků.
Na dalších slidech se můžete podívat, jak si Ioniq 5 poradí s konkurencí v podobě Škody Enyaq iV a VW ID.4. Jedná se zatím v podstatě o jedinou přímou konkurenci, budeme-li hledat mezi mainstreamovými automobilkami. Novinka je totiž výrazně větší než třeba Kia e-Niro nebo Hyundai Kona Electric, zároveň na příchod třeba Nissanu Ariya do Evropy se zatím čeká.