Sebevědomá cena, ale bohatá výbava. Jedenáctá Honda Civic přichází jako rival Octavie

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 7. 2022 15:30
Jedenáctá generace Hondy Civic se poprvé ukázala na konci března a se začátkem prázdnin zveřejnilo české zastoupení značky její ceny. Těmi se kompaktní hatchback úplně nepodbízí, za méně než tři čtvrtě milionu k mání nebude. Na druhou stranu nabízí už od začátku hybridní pohon a bohatou výbavu.

Honda Civic pojedenácté

Jedenáctá generace Hondy Civic se oproti předchůdci v lecčems změnila. Primárně jde o prostor pod kapotou, kde byl Evropan dlouhé roky zvyklý na benzinové nebo naftové motory. Jenže teď je z Civicu výhradně hybrid, ústrojí e:HEV kombinuje dvoulitrový benzinový čtyřválec a elektromotor. Celkově má auto k dispozici 135 kW, které na přední kola posílá automatická převodovka e-CVT.

Ústrojí je uzpůsobeno tak, že může jet i čistě na elektřinu, režim pohonu si však přepíná řídící jednotka sama v závislosti na jízdní situaci. Vše je každopádně podřízeno především úspornosti, dle výbavy má Civic spotřebu 4,7 nebo 5,0 l/100 km a průměrně vypouští 108 až 114 g CO2/km opět v závislosti na výbavovém stupni. To jsou na kompaktní segment působivá čísla. Zrychlovat z 0 na 100 km/h auto umí opět dle zvolené výbavy za 7,8 až 8,1 s, nejvyšší rychlost je vždy 180 km/h.

Novinka také povyrostla a vnějšími rozměry atakuje dokonce střední třídu - podobně jako třeba Škoda Octavia. Na délku má 4551 mm, mezi nápravami je 2734 mm, což je výrazně více než doposud. Kufr má navzdory velkorysým vnějším rozměrům spíše průměrných 410 litrů (415 litrů s prostorem pod podlahou), po sklopení sedadel je k dispozici 1220 litrů. Netýká se to nejvyšší výbavy, ta má vždy o pár litrů na kufry méně.

Vnější design jde ve stopách předchůdce, tvar karoserie je někde na pomezí hatchbacku a liftbacku. Oproti desátému vydání ale nový Civic o něco zjemněl, uhladil hrany a už není tolik agresivní. Kabina se pak hodně inspirovala u nového HR-V, což ale třeba znamená zachování fyzických tlačítek navzdory přepracované dotykové obrazovce, která volně stojí na palubní desce.

 

Právě se děje

Další zprávy