Už dvě desetiletí mezi dodávkami na českém trhu zůstává Ford Transit na čelních příčkách prodeje lehkých užitkových vozů. Když letos prošel obměnou a získal přepracované motory 2.2 TDCi, nejnovější ekologické technologie vedoucí k úspornosti a servisní intervaly se zvýšily na 50 tisíc kilometrů, respektive dva roky, je na tom ještě vůz od Fordu lépe.
Evropský znalecký ústav DEKRA prováděl odbornou studii zaměřenou na různé váhové kategorie, v níž porovnával pětice vozů. Ford Transit slavil úspěch hned ve dvou případech, a to v segmentu do 3 000 kg a do 3 500 kg. Důležité parametry, které při posuzování hrály roli, byly spotřeba paliva, cenová hladina náhradních dílů i servisní práce, náklady na autopojištění, ale také silniční daň.
V první kategorii bodoval Ford Transit v provedení 280 SWB hned dvakrát. Nejlepší čísla vykazovala verze ECOnetic, jejíž náklady na kilometr cesty činí 2,986 korun bez DPH. Celkové náklady za čtyřletý provoz se tak vyšplhají na 895 681, 23 korun bez DPH. V závěsu za ní je tradiční verze Fordu Transit 208 SWB s 3,1 korun bez DPH za kilometr cesty. Konkurence Mercedes Vito KAWA, Renault Trafic a Volkswagen Transporter zaostávají o dvacet až čtyřicet haléřů za kilometr.
Ve vyšší váhové kategorii (do 3500 kg) Ford Transit 350 LBW ECOnetic FWD dosáhl na první místo s výsledkem 3,29 korun bez DPH za kilometr. Do segmentu ještě spadaly vozy Fiat Ducato, Mercedes Benz Sprinter, Peugeot Boxer a Renault Master, ale některé zaostávaly až o 65 haléřů.