Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Honda Civic
Honda Civic je se svými 4518 mm jedním z nejdelších aut v segmentu, což potvrzuje i rozvor náprav s hodnotou 2697 mm. Kufr má v základu 420 litrů, po sklopení sedadel 1267 litrů.
Benzinové motory má japonský hatchback dva - tříválec 1.0 VTEC Turbo o výkonu 95 kW a čtyřválec 1.5 VTEC Turbo o výkonu 134 kW. V obou případech roztáčí kola manuální převodovka, zaměnitelná za bezestupňový automat CVT. Nedávno přibyl do nabídky i turbodiesel 1.6 i-DTEC o výkonu 88 kW s ručním řazením. Specialitou je sportovní verze Type R s motorem 2.0 VTEC Turbo o výkonu 235 kW.
K dispozici jsou výbavové stupně S, Comfort, Elegance, Executive, Sport, Sport Plus a Prestige. V základní výbavě Civicu sice figuruje přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo čtení dopravních značek, rádio a rovnou automatickou klimatizaci má ale až druhá výbavová linie. Díky aktuální akci začíná Civic na 389 900 korunách. Kdo by nechtěl hatchback, může zvolit ještě čtyřdveřový sedan.