Hledáme nejlepší kompakt na trhu. Dáte přednost extravagantnímu designu, nebo koncernové klasice?

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 4. 2018 15:48
Teprve minulý týden představil Ford v Londýně čtvrtou generaci kompaktního modelu Focus. Zároveň s tím však odhalil i kompletní ceník vozu, který startuje na bezmála 360 tisících korun. Postavili jsme tedy nové želízko v ohni proti dalším kompaktním hatchbackům. Může být právě novinka modrého oválu tím nejlepším kompaktem na trhu, nebo vládce v podobě Volkswagenu Golf zůstane nesesazen?
Foto: Ondřej Běhal

Hyundai i30

Hyundai i30 se vyrábí v Nošovicích a někteří jej počítají mezi "domácí automobily". Na délku má pětidveřový hatchback 4340 mm, z nichž 2650 mm zabírá rozvor náprav. Kufr pojme 395 až 1301 litrů zavazadel.

Korejská automobilka v minulých dnech osekala český ceník až na jediný motor - atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW s ručním řazením. Dá se ale očekávat, že se do nabídky postupně vrátí motory 1.0 T-GDI/88 kW, 1.4 T-GDI/103 kW i 1.6 CRDi/70, 81, 100 kW. Třešničkou na dortu je sportovní verze N se 184 nebo 202 kW.

Výbavy jsou k dispozici dvě, Czech Classic a Czech Classic Plus. V základu nechybí asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém s nouzovým brzděním, automatická světla nebo rádio se čtyřmi reproduktory. Manuální klimatizace je však součástí až druhého výbavového stupně. Ceny startují na 339 990 korunách, vedle hatchbacku existují ještě kombi a liftback s označením Fastback.

 

Právě se děje

Další zprávy