Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Skvělé jízdní vlastnosti

Nová Fiesta je řidičsky přívětivý automobil a platí to i pro verzi Active. V tomto případě se navíc specialisté na podvozky od Fordu zaměřili také na jízdu po nerovnostech, kamenech a kluzkém povrchu. Změnou oproti standardní Fiestě jsou tak hydraulické dorazy předních tlumičů, které lépe pohlcují rázy od předních kol.

K tomu si lze Fiestu Active nastavit podle vlastního uvážení. K dispozici jsou tři jízdní režimy: Normal, Eco a Kluzký povrch. Vysvětlím jen ten třetí, který je k dispozici pouze s ručně řazenou převodovkou. Jedná se o speciální nastavení stabilizačního systému, který účinně reguluje prokluz předních poháněných kol při rozjíždění a zatáčení na kluzkém povrchu. Není to samozřejmě tak účinné jako pohon všech kol, ale v určitých případech se to může hodit. 

Samotná jízda s Fiestou Active je příjemná. Ocenit musím přesné a také docela přímé řízení i poslušný podvozek, který se snaží za všech okolností držet všechna kola v kontaktu se silnicí a úspěšně skrývá nedotáčivou charakteristiku.

 

Právě se děje

Další zprávy