Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Výhradně s tříválcem

V nabídce pro Fiestu Active jsou zatím pouze dvě motorické varianty. Obě mají pod kapotou litrový benzinový tříválec s turbodmychadlem. Ve slabší verzi dosahuje výkonu 74 kW, v silnější 92 kW. Slabší varianta je k mání jak s manuální, tak s automatickou převodovkou, silnější pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. 

Vyzkoušel jsem si pouze silnější variantu 1.0 EcoBoost/92 kW a musím konstatovat, že jízdní výkony jsou s ohledem na perfektní jízdní vlastnosti celkem dostatečné. Podvozek Fiesty by určitě zvládl mnohem více, ale pro pohodovou jízdu s výkonovou rezervou pro předjíždění je tento motor optimální.

Tříválec je sice pod přední kapotou dobře odhlučněn, ale přesto zvláště ve vyšších otáčkách nedokáže skrýt lehce nevyrovnaný běh, i když právě tříválce od Fordu patří ve své kategorii mezi nejkultivovanější. I když všechny motory nejsou nijak moc "žravé", akční rádius outdoorové Fiesty není velký. Objem nádrže benzinových verzí je 42 litrů, u naftových je ještě o dva litry menší.

 

Právě se děje

Další zprávy