Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Dobrá ergonomie i bohatá výbava

Ford o Fiestě mluví jako o prémiovém malém hatchbacku a já mu částečně musím dát za pravdu. Mimo jiné i kvalitní materiály, dobré zpracování a povedený design interiéru řadí tento drobek mezi elitu své třídy, na vážné nedostatky nenarazíte ani v případě ergonomie ovládání.

Snad jen kontrolní přístroje s širokým displejem palubního počítače uprostřed jsou trochu hůře čitelné, ale jinak najdete všechno tam, kde by to mělo být. Volant s koženým potahem dobře padne do ruky stejně jako krátká řadicí páka.

I sedadla se povedla. Mají docela dlouhý sedák, dobře kryjí záda i lehce nad lopatkami a jsou dokonce schopná podržet tělo při jízdě v zatáčkách. Vedle standardního nastavení si pak u sedadla řidiče můžete upravit i výšku sedáku a bederní opěrku.

Materiály interiéru byly v případě modelu Active voleny tak, aby byly maximálně odolné vůči vodě, blátu nebo písku, kůže na volantu pak byla testována, aby dokázala odolat opalovacím krémům.

 

Právě se děje

Další zprávy