Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Na vlně popularity SUV

Na vlně popularity SUV se snaží nést stále více výrobců, kteří přitom opomíjejí standardní modely nebo se je alespoň snaží do podoby SUV transformovat. Do roku 2020 se očekává, že tzv. Sport Utility Vehicles budou mít na evropském trhu podíl okolo 35 procent.

Všimli si toho také u Fordu. Pro jeho evropskou odnož byla kategorie dlouhá léta jakoby zakletá, neúspěchy na trhu protrhl až model Kuga první generace v roce 2008. Nyní má Ford ucelené portfolio modelů od luxusního Edge přes rodinnou Kugu až po kompaktní Ecosport, který na český trh dorazil až po svém faceliftu v loňském roce. Jediným pravým terénním automobilem je pak užitkový pick-up Ranger.

Do kategorie SUV by mohla patřit i další evropská novinka s modrým oválem - model Fiesta Active. Ten se nám představil v rámci evropské prezentace ve francouzském Nice.

 

Právě se děje

Další zprávy