Společnost Ford of Europe začne v říjnu nabízet minivany C-MAX a Grand C-MAX nově také s motorem 1.0 EcoBoost, který nedávno zvítězil v anketě International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku) 2012. Očekávané hodnoty spotřeby pro C-MAX 1,0 EcoBoost v obou variantách výkonu (74 a 92 kW) jsou 5,1 l/100 km, tj. s emisemi CO2 117 g/km, a u Grand C-MAX 5,2 l/100 km a emise CO2 119 g/km.
„Lidé si jízdu s novým motorem užívají a zároveň oceňují jeho vysokou hospodárnost," řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „V novém Focusu je tento motor velmi populární. Proto dává smysl nabídnout jej co nejdříve rovněž v C-MAXu a Grand C-MAXu."
Tříválcový motor Ford 1,0 EcoBoost poskytuje díky kombinaci přeplňování, přímého vstřikování benzinu a proměnného časování rozvodu dynamiku odpovídající většímu motoru, přitom je však velmi úsporný. Vyrábí se v motorárnách Fordu v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově.
Nejen nový motor pro C-MAX
Ford C-MAX také dostane systém SYNC s funkcí automatického nouzového volání a sadu vyspělých asistenčních systémů, zahrnující Active City Stop, asistent pro jízdu v pruzích, upozornění na neúmyslné vyjetí z pruhu, asistent dálkových světel, sledování bdělosti řidiče a rozpoznávání dopravních značek. Zákazníci si budou moci objednat i systém hlídání mrtvých úhlů, nebo elektrické ovládání výklopné zadní.
Všechny vozy Ford C-MAX a Grand C-MAX, určené pro evropské zákazníky, se vyrábějí v montážním závodě společnosti Ford ve španělské Valencii. V České republice bude možné oba modely s motorem 1,0 EcoBoost objednávat od konce srpna a k dispozici pak budou na konci října letošního roku.