Enyaq iV 80 vs. Superb Combi 1.4 TSI iV
Enyaq iV je elektrické SUV, tvarem karoserie ale může na první pohled připomenout spíše MPV. Přesto jsme jej vedle Kodiaqu postavili také proti Superbu s karoserií kombi a plug-in hybridním pohonem (test liftbacku s tímto pohonem čtěte zde). Ten kombinuje zážehový agregát 1.4 TSI o výkonu 115 kW s elektromotorem o výkonu 85 kW. Systémový výkon vozu je 160 kW, přičemž ten na přední kola přenáší dvouspojkový automat DSG. Baterie s kapacitou 13 kWh pak dodává vozu elektrický dojezd až 62 km.
Technické srovnání
|
Enyaq iV 80 |
Superb Combi 1.4 TSI iV |
Rozměry (d/š/v): |
4649/1879/1616 mm |
4862/1864/1477 mm |
Rozvor náprav: |
2765 mm |
2841 mm |
Objem kufru: |
585 l |
510/1800 l |
Výkon: |
150 kW |
160 kW |
Točivý moment: |
310 Nm |
400 Nm |
Zrychlení 0-100 km/h: |
8,5 s |
7,8 s |
Maximální rychlost: |
160 km/h |
224 km/h |
Spotřeba: |
16,9-18,0 kWh/100 km |
1,5-1,7 l/100 km |
Dojezd: |
510 km |
930 km |
Plug-in hybridní Superb s karoserií kombi má delší rozvor náprav, základní objem zavazadelníku ale i přes celkově delší karoserii větší není. Superb bude také o něco rychlejší, byť u Enyaqu je v případě maximální rychlosti třeba brát v úvahu její omezení. Dojezd až 930 km pak udává Škoda při maximálním využití elektřiny i benzinu.
Cena plug-in hybridního Superbu začíná ve výbavě Ambition na 921 900 korunách, tedy hluboko pod Enyaqem iV 80. Takový model střední třídy se ale elektrickému SUV nevyrovná výbavou, na tu se dotahuje až vyšší linie Style, kde už je nabídka prvků srovnatelná. Pro porovnání jsme ale zvolili nakonec nejvyšší výbavu Laurin & Klement, podobně jako u Kodiaqu. Ta se prodává za nejméně 1 123 900 korun, tedy o 66 tisíc korun méně, než kolik stojí Enyaq iV 80 Loft.
Porovnání výbavy
|
Enyaq iV 80 Loft |
Superb Combi 1.4 TSI iV L&K |
Cena |
1 189 900 Kč |
1 123 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
+ 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
S |
Asistent jízdy v koloně |
+ 21 000 Kč (v paketu Asistovaná jízda 1.0) |
S |
Tempomat |
S + omezovač |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - třízónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 13 palců |
S - 8 palců |
Rádio |
S - 8 reproduktorů |
S - 10 reproduktorů |
Navigace |
+20 000 Kč (v paketu Infotainment) |
S |
Digitální budíky |
S |
S |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu i vzadu + elektrické nastavování vpředu |
Čalounění |
látka + umělá kůže |
kůže |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera + parkovací asistent |
Automatická světla a stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu (Matrix) i vzadu |
Litá kola |
S - 19 palců |
S - 18 palců |
Při porovnání výbavy Superbu Laurin & Klement a Enyaqu Loft je možné napsat vlastně to samé jako v případě předchozího srovnání s Kodiaqem. Plug-in hybrid má tedy více výbavy v tomto případě za nižší cenu, navíc už linie Style se Enyaqu vyrovná či jej v některých prvcích překonává. Celkově tedy Superb vychází pořád výhodněji, Enyaq jej ale poráží základní velikostí zavazadlového prostoru. Také provoz elektrického SUV by se v delším časovém horizontu mohl vyplatit více než u plug-in hybridního kombi - přestože třeba parkování v Praze zdarma nabídnou oba modely.