Ačkoliv jeho předchůdce Francois Holland používal Renault Espace, současný francouzský prezident Emmanuel Macron od nástupu do úřadu v roce 2017 zjevně preferuje koncern PSA, později sloučený s Fiatem do Stellantisu. Nejprve dostal speciálně upravené SUV DS 7 Crossback, které používá dodnes, byť už v omlazené verzi s plug-in hybridním pohonem, následně jeho flotilu rozšířil i Peugeot 5008.
Právě tímto SUV jezdí také po Praze při oficiální návštěvě České republiky, při níž se setkal mimo jiné s prezidentem Petrem Pavlem i předsedou vlády Petrem Fialou (za ODS).
Co může na první pohled vypadat jako normální verze rodinného SUV, je ve skutečnosti přísně střežený model, jehož většinu tajemství zná pravděpodobně jen samotný prezident, jeho ochranka a výrobce. Bezpečnost utajení na prvním místě. Peugeot ale sám před časem několik detailů zveřejnil.
Tak například je auto pancéřované, o což se postarala specializovaná firma Centigon. Jinak byla 5008 vyrobena na stejné lince v Rennes jako ty ostatní. Vzadu jsou místo tří sedadel jen dvě, specifické je provedení středové konzole. Chybět nemohou majáčky v čelní masce, držáky na vlajky a prezidentský emblém. Vše ostatní, včetně pohonné jednotky, je tajemstvím, ovšem na první pohled musí auto vypadat nenápadně.
Podle dříve zveřejněného videa zabrala výroba auta devět měsíců. Macron se v 5008 objevil poprvé 14. července 2017 na výročí dobytí Bastilly, cože je pro Francouze nejdůležitější státní svátek. Od té doby v něm jezdí na veřejnosti, v Praze už měl samozřejmě designově omlazenou verzi, která se objevila v roce 2020.
Dodejme, že když loni přijel na státní návštěvu Francie nový britský král Karel III., jel s Macronem v úplně původní DS 7 Crossback, kterou dostal při inauguraci v roce 2017. Tehdy šlo o jedno z prvních vyrobených aut této modelové řady, dlouho předtím, než šla oficiálně do prodeje. Pod kapotou je pravděpodobně naftový dvoulitr.
V listopadu 2021 prezidentskou garáž doplnil omlazený typ DS 7 Elysée, který má pod kapotou plug-in hybridní pohonné ústrojí a je také oproti klasické silniční verzi prodloužený o 20 centimetrů. Obě auta jsou samozřejmě pancéřovaná a mají i další specifickou výbavu na míru prezidentskému úřadu, včetně telekomunikačního systému, držáku vlajek nebo emblémů prezidentského úřadu.
Ačkoliv na oficiálních akcích bývá Macron viděn většinou v Peugeotu nebo DS, využívá i Renault Espace, který si nechal opancéřovat a upravit hned na začátku svého prvního funkčního prezidentského období v roce 2017. Tomu se ale nevyhnuly problémy, porouchal se třeba při státní návštěvě Polska v roce 2020.