Tesla má ambici proniknout s finančně dostupným Modelem 3 z luxusního segmentu na masový trh elektromobilů. Spuštění jeho výroby nicméně po měsíce provázely problémy. Vytyčené ambiciózní výrobní cíle byla automobilka nucena stále oddalovat a nakonec se jí je podařilo splnit jen za cenu enormních nákladů.
Nyní se ale zdá, že jí riskantní sázka vyšla. Po měsících, které Musk popisoval jako "výrobní peklo" se Tesle podařilo vykázat ve třetím čtvrtletí poprvé po dvou letech zisk.
"Člověk by nikdy neměl být sám se sebou spokojený, takže musíme dál tvrdě pracovat - ale myslím, že to nejhorší už jsme překonali," svěřil se Musk začátkem listopadu v podcastu technologického blogu Recode.
Vůz Model 3 byl v USA v letošním prvním pololetí nejprodávanějším na trhu luxusních aut. Před druhým, automobilem Mercedes C, měl zhruba dvojnásobný náskok. Ve třetím kvartálu Tesla zvýšila tempo výroby a počet hodin potřebných k montáži Modelu 3 se snížil o více než 30 procent. Automobilka těchto vozů smontovala 53.239, a jen nepatrně tak zaostala za kýženým cílem vyrábět jich 5000 týdně.