Za podpory:
21. 12. 2020 13:08
Automobilky procházejí transformací, která má zajistit, aby se nejpozději v roce 2050 staly "klimaticky neutrálními" v souladu s Pařížskou dohodou. I to je příčinou, proč výrobci představují nové koncepty mobility a hloubkově se zabývají cirkulární ekonomikou a ekologičností výrobních procesů. Co to ale vlastně ta "klimatická neutralita" v praxi znamená?
Spotřeba vody při výrobě auta
Šetření vodou při výrobě je klíčové. Při výrobě jednoho automobilu se použije zhruba 1,7 m3 vody. Voda v lakovnách se po použití pečlivě čistí a lze ji opakovaně použít. Ta nejvzácnější voda, tedy pitná, se v závodech při výrobě nepoužívá, továrny čerpají především povrchovou vodu z místních řek. V Boleslavi závod využívá vodu z Jizery, ve Vrchlabí z Labe a v Kvasinách z řeky Bělá. Vyčištěná voda se pak vrací zpět do řek.
"Hodně nám pomáhá zmíněný kaskádový proces. V prvním využití je voda nejčistší, v dalším už nemusí mít třeba tak vysokou kvalitu, ale stále dostačující. Vylepšil se i proces její filtrace. Díky tomu ji lze využít i několikrát," dodává Lenka Bočková.