Jan Matoušek
11. 12. 2023 14:24
Doba aut do zásuvky za méně než půl milionu je teprve před námi, přesto automobilky některé elektromobily konstantně zlevňují. Jedny ubírají výkon, jiné mění větší baterii za menší a někde jdou cestou horší výbavy. Přesto jde o fenomén, který rozhodně není ojedinělý. Na některé zajímavé cenové posuny posledních týdnů se podívejte do galerie.
Příchod levných elektromobilů
Levný elektromobil byl donedávna kromě Dacie Spring spíše nedostižným cílem, v příštích měsících a letech ale automobilky chystají spoustu dramaticky levnějších aut do zásuvky za ceny kolem 500 až 600 tisíc korun. Více jsme o tématu psali zde, nicméně alespoň základní body je potřeba zopakovat.
Především v Trnavě se příští rok rozběhne výroba Citroënu ë-C3 s 320kilometrovým dojezdem a výkonem 83 kW a cenou od asi 570 tisíc korun před jakýmikoliv dotacemi. A v roce 2025 má dorazit verze s cenou pod půl milionu korun. Renault chystá na příští rok reinkarnaci slavné R5 se základní cenou kolem 600 tisíc korun, stejnou cílovou sumu má v hledáčku třeba i chystaná Tesla nebo levný elektromobil Volkswagenu. Německý výrobce pak ve druhé polovině dekády slibuje i auto do zásuvky za méně než půl milionu. Městský levný elektromobil do Evropy příští rok přiveze též Hyundai, do kategorie dostupných spadne i nový Fiat Panda, technicky vycházející z Citroënu ë-C3, a chystané Renaulty 4 a Twingo za dva tři roky.
To vše je ale stále hudba budoucnosti, přesto řada elektromobilů zlevňuje už dnes. Precedent v tomto ohledu nasadila Tesla, která na jaře zlevnila Model 3 až k blízkosti milionové hranice. Následoval třeba Volkswagen ID.3 za cenu těsně pod milion a vody výrazně rozvířila i čínská značka MG především s kompaktem MG4 a částečně i kombi MG5. Postupně se ke snižování ceny přidaly i další značky, na výběr těch nejzajímavějších slev a nových levných modelů se podívejte do galerie.