Prodeje nových aut se v Česku historicky propadly. V dubnu se dařilo jediné kategorii

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 5. 2020 6:02
Prodeje nových aut v dubnu klesly o 53,4 procenta na necelých 11 tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Jde tak o historicky největší meziroční propad, zapříčiněný především šířením onemocnění covid-19 a s ním souvisejícími karanténními opatřeními. Přesto existuje část trhu, která meziročně roste. Daří se elektrifikovaným modelům, především elektromobilům a plug-in hybridům.
Foto: Martin Přibyl

Nejprodávanější značky

Za první čtyři měsíce roku zůstává nejprodávanější značkou Škoda. Ta si meziročně pohoršila, ovšem o méně, než o kolik spadl celý trh. Druhé Hyundai dokonce meziročně svou pozici o šest procent vylepšilo. To třetí Volkswagen naopak s téměř třetinovým úbytkem registrací zažil propad větší, než o kolik se propadl celý trh s novými auty. Obě značky si také oproti pořadí za leden až březen prohodily své pozice.

Obecně najít za první čtyři měsíce značky s nárůstem registrací není lehký úkol. Vedle Hyundai jsou už jen DS, Ferrari, SsangYong a především Tesla. Ta si polepšila z 22 na 185 prodaných aut a za leden až duben má více registrací než například Nissan nebo Subaru.

Ústup z loni vydobytých pozic pokračuje u Dacie. Ta sice je celkově pátá, je ale v tuto chvíli na méně než polovině loňských prodejů. O více než polovinu si pohoršily také Ford, Mazda, již zmiňovaný Nissan či Suzuki.

Nejprodávanější značky - leden-duben 2020

Značka Prodej 1-4/2020 Meziroční změna
1. Škoda Auto 23 628 ks -16,83 %
2. Hyundai 5398 ks +5,95 %
3. Volkswagen 5267 ks -29,95 %
4. Toyota 2679 ks -11,03 %
5. Dacia 2552 ks -55,17 %
6. Kia 2468 ks -16,79 %
7. Peugeot 2342 ks -41,19 %
8. Mercedes-Benz 2113 ks -5,88 %
9. Renault 1910 ks -42,8 %
10. BMW 1627 ks -5,19 %
 

Právě se děje

Další zprávy