Jan Matoušek
7. 5. 2020 6:02
Prodeje nových aut v dubnu klesly o 53,4 procenta na necelých 11 tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Jde tak o historicky největší meziroční propad, zapříčiněný především šířením onemocnění covid-19 a s ním souvisejícími karanténními opatřeními. Přesto existuje část trhu, která meziročně roste. Daří se elektrifikovaným modelům, především elektromobilům a plug-in hybridům.
Nejprodávanější značky
Za první čtyři měsíce roku zůstává nejprodávanější značkou Škoda. Ta si meziročně pohoršila, ovšem o méně, než o kolik spadl celý trh. Druhé Hyundai dokonce meziročně svou pozici o šest procent vylepšilo. To třetí Volkswagen naopak s téměř třetinovým úbytkem registrací zažil propad větší, než o kolik se propadl celý trh s novými auty. Obě značky si také oproti pořadí za leden až březen prohodily své pozice.
Obecně najít za první čtyři měsíce značky s nárůstem registrací není lehký úkol. Vedle Hyundai jsou už jen DS, Ferrari, SsangYong a především Tesla. Ta si polepšila z 22 na 185 prodaných aut a za leden až duben má více registrací než například Nissan nebo Subaru.
Ústup z loni vydobytých pozic pokračuje u Dacie. Ta sice je celkově pátá, je ale v tuto chvíli na méně než polovině loňských prodejů. O více než polovinu si pohoršily také Ford, Mazda, již zmiňovaný Nissan či Suzuki.
Nejprodávanější značky - leden-duben 2020
|
Značka |
Prodej 1-4/2020 |
Meziroční změna |
1. |
Škoda Auto |
23 628 ks |
-16,83 % |
2. |
Hyundai |
5398 ks |
+5,95 % |
3. |
Volkswagen |
5267 ks |
-29,95 % |
4. |
Toyota |
2679 ks |
-11,03 % |
5. |
Dacia |
2552 ks |
-55,17 % |
6. |
Kia |
2468 ks |
-16,79 % |
7. |
Peugeot |
2342 ks |
-41,19 % |
8. |
Mercedes-Benz |
2113 ks |
-5,88 % |
9. |
Renault |
1910 ks |
-42,8 % |
10. |
BMW |
1627 ks |
-5,19 % |