Nadále nejprodávanější kategorií nových aut zůstávají SUV. Pro ně se v dubnu rozhodlo 3826 zákazníků, což představuje téměř 36procentní podíl na trhu.
Mezi palivy v dubnu jasně dominuje benzin. Podíl je více než 65procentní, naproti tomu podíl naftových aut je lehce přes 28 procent.
V absolutních číslech obě paliva meziročně výrazně poklesla, naopak alternativním palivům se daří. Minimálně co se elektřiny týká. Elektromobilů se v dubnu prodalo 198 kusů, loni ve stejný měsíc to bylo jen 64 kusů.
Žebříčku nejprodávanějších značek vévodí Škoda s modelem Citigoe iV, hned za ní je Tesla, která má výhodu prodeje automobilů on-line. Nepotřebuje k tomu klasická dealerství a jejich zavření se tak na dostupnosti prodejních kanálů nepodepsalo. Naproti tomu ostatní výrobci museli své prodejní kanály přizpůsobit.
Vzrostl také počet plug-in hybridů, tedy hybridních modelů, které je možné dobíjet z běžné sítě. Loni se jich v dubnu prodalo 18, letos 78 kusů. Bez překvapení dubnovému žebříčku vévodí Superb iV. Naopak klasických hybridů se loni prodalo více - 739 proti letošním 499 kusům. Tady je lídrem dubnových prodejů Toyota Corolla se 75 kusy.
Sluší se také doplnit, že 119 nových aut prodaných v dubnu má pohon na stlačený zemní plyn CNG a 31 na zkapalněný ropný plyn LPG.