Prodeje nových aut se v Česku historicky propadly. V dubnu se dařilo jediné kategorii

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 5. 2020 6:02
Prodeje nových aut v dubnu klesly o 53,4 procenta na necelých 11 tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Jde tak o historicky největší meziroční propad, zapříčiněný především šířením onemocnění covid-19 a s ním souvisejícími karanténními opatřeními. Přesto existuje část trhu, která meziročně roste. Daří se elektrifikovaným modelům, především elektromobilům a plug-in hybridům.
Foto: Martin Přibyl

Nejprodávanější značky

Pozici nejprodávanější značky na českém trhu stabilně i v dubnu drží Škoda. Přestože spadla o 54,1 procenta, je s 3590 prodanými vozy jedinou značkou, jejíž prodeje v dubnu přesáhly tisíc kusů. Druhé Hyundai má na svém kontě 990 kusů. Mimochodem právě korejskou automobilku zasáhl dubnový pád celého trhu relativně málo, pohoršila si jen o 12,16 procenta. Třetí místo drží Volkswagen za rovných 800 prodaných aut, ovšem s propadem přesahujícím 55 procent.

Ačkoliv většina značek v dubnu meziročně klesla, najdou se v žebříčku i výjimky, byť jde především o automobilky se stabilně nízkými prodejními objemy. Rostly tak luxusní výroby Bentley a Ferrari, francouzská automobilka DS Automobiles, americký Dodge a jihokorejský SsangYong. Ve všech případech jde ale o značky s prodejem maximálně 13 aut za měsíc.

Králem prodejního růstu se stejně jako v březnu ale stala americká Tesla. Ta ještě loni prodala 11 aut, letos už ale rovnou 71, což ji dostalo na 21. místo žebříčku nejprodávanějších značek. Tesla prodala v dubnu více aut než třeba Fiat, Nissan nebo Subaru.

Nejprodávanější značky - duben 2020

Značka Prodej duben 2020 Meziroční změna
1. Škoda 3590 ks -54,1 %
2. Hyundai 990 ks -12,16 %
3. Volkswagen 800 ks -55,65 %
4. Dacia 594 ks -64,75 %
5. Toyota 555 ks -42,9 %
6. Peugeot 433 ks -63,12 %
7. Mercedes-Benz 421 ks -42,64 %
8. Renault 404 ks -60,97 %
9. Kia 394 ks -56,75 %
10. BMW 309 ks -39,88 %
 

Právě se děje

Další zprávy