Jan Matoušek
7. 5. 2020 6:02
Prodeje nových aut v dubnu klesly o 53,4 procenta na necelých 11 tisíc vozů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Jde tak o historicky největší meziroční propad, zapříčiněný především šířením onemocnění covid-19 a s ním souvisejícími karanténními opatřeními. Přesto existuje část trhu, která meziročně roste. Daří se elektrifikovaným modelům, především elektromobilům a plug-in hybridům.
Nejprodávanější značky
Pozici nejprodávanější značky na českém trhu stabilně i v dubnu drží Škoda. Přestože spadla o 54,1 procenta, je s 3590 prodanými vozy jedinou značkou, jejíž prodeje v dubnu přesáhly tisíc kusů. Druhé Hyundai má na svém kontě 990 kusů. Mimochodem právě korejskou automobilku zasáhl dubnový pád celého trhu relativně málo, pohoršila si jen o 12,16 procenta. Třetí místo drží Volkswagen za rovných 800 prodaných aut, ovšem s propadem přesahujícím 55 procent.
Ačkoliv většina značek v dubnu meziročně klesla, najdou se v žebříčku i výjimky, byť jde především o automobilky se stabilně nízkými prodejními objemy. Rostly tak luxusní výroby Bentley a Ferrari, francouzská automobilka DS Automobiles, americký Dodge a jihokorejský SsangYong. Ve všech případech jde ale o značky s prodejem maximálně 13 aut za měsíc.
Králem prodejního růstu se stejně jako v březnu ale stala americká Tesla. Ta ještě loni prodala 11 aut, letos už ale rovnou 71, což ji dostalo na 21. místo žebříčku nejprodávanějších značek. Tesla prodala v dubnu více aut než třeba Fiat, Nissan nebo Subaru.
Nejprodávanější značky - duben 2020
|
Značka |
Prodej duben 2020 |
Meziroční změna |
1. |
Škoda |
3590 ks |
-54,1 % |
2. |
Hyundai |
990 ks |
-12,16 % |
3. |
Volkswagen |
800 ks |
-55,65 % |
4. |
Dacia |
594 ks |
-64,75 % |
5. |
Toyota |
555 ks |
-42,9 % |
6. |
Peugeot |
433 ks |
-63,12 % |
7. |
Mercedes-Benz |
421 ks |
-42,64 % |
8. |
Renault |
404 ks |
-60,97 % |
9. |
Kia |
394 ks |
-56,75 % |
10. |
BMW |
309 ks |
-39,88 % |