Jedním z aut, která za celou historii EuroNCAP získala nejhorší hodnocení ochrany řidiče, byl Nissan Navara druhé generace. Prošel testem v roce 2008 a výsledné hodnocení neznělo dobře: Po nárazu se podvozek a motor příliš posunuly do kabiny, plynový pedál se posunul o 20 cm, a tak u řidiče hrozí vysoké riziko zlomenin holenních i stehenních kostí. Také spolujezdcova krční páteř byla při nárazu tolik namáhaná, že je zde velká pravděpodobnost s životem neslučujících se zranění. Airbagy i předpínače bezpečnostních pásů zareagovaly pozdě. Také proto byla Navaře zpětně přeškrtnuta i jediná hvězdička ochrany posádky, a tudíž získala nulu. Výrobce ale opravil pozdní spínání airbagů i předpínačů a vyzval majitele, kteří si už vůz pořídili, aby zdarma zajeli na opravu do servisu. | Foto: Výrobci