reklama
 
 

Do těchto aut raději nesedejte. Toto je třiadvacet vozů s nejhorším výsledkem při nárazových testech

6. 2. 2017
Evropská nezávislá organizace EuroNCAP letos slaví dvacet let existence. Za tu dobu jí laboratoří prošlo při bezpečnostních testech simulujících nehodu více než 1800 aut. Sestavili jsme žebříček třiadvaceti modelů, které dostaly při testu během uplynulých dvaceti let nejhorší hodnocení.

Organizace EuroNCAP začala fungovat přesně před dvaceti lety. Během tohoto období nechala sešrotovat více než 1800 aut, vydala přes 630 hodnocení a údajně během testů utratila jeden milion eur.

První test byl publikován 4. února 1997 a organizace se rozhodla prověřit bezpečnost u sedmi malých aut. Tehdy byl maximální dosažitelný počet ochrany dospělé posádky (řidiče a spolujezdce) čtyři hvězdičky. Zatímco Ford Fiesta a Volkswagen Polo získaly tři hvězdy, Fiat Punto, Opel Corsa a Renault Clio jen dvě. Nejhůře však dopadl Rover 100, který získal pouze jednu hvězdu.

Automobilky se zpočátku velmi bouřily, že testy jsou příliš přísné a nikdo nemůže maximálního hodnocení dosáhnout, avšak jen pět měsíců od prvního publikovaného výsledku získalo Volvo S40 plný počet čtyř hvězdiček.

Podívejte se do galerie na vozy, které zejména v začátcích testování dosáhly špatného výsledku. Ten by znamenal, že by posádka při nehodě utrpěla závažná zranění. Některé z vozů stále patří mezi vyhledávané levné ojetiny. Přitom jejich úroveň bezpečnosti byla tristní už v době uvedení na trh.

Chcete vědět, jak bezpečné je vaše auto nebo vůz, který si chystáte pořídit? Přehled bezpečnostních vysvědčení většiny osobních aut prodávaných na českém trhu najdete tady.

autor: Eva Srpová

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama