Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Deset nejucpanějších měst v Německu
Německo je z Inrixem podrobněji sledovaných států nejblíž předcovidovým úrovním dopravy. A to navzdory nejrůznějším epidemickým opatřením, která tamní vláda během letošního roku postupně zavedla. Průměrný německý řidič ztratil v kolonách letos 40 hodin, v roce 2019 to bylo 46. V říjnu pak již dokonce cesty do center měst takřka odpovídaly roku 2019.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
24 (21) |
Mnichov |
79 h |
- 9 % |
35 (41) |
Berlín |
65 h |
- 1 % |
102 (81) |
Hamburg |
47 h |
- 1 % |
139 (159) |
Kolín nad Rýnem |
42 h |
+ 4 % |
153 (145) |
Düsseldorf |
43 h |
- 15 % |
157 (309) |
Postupim |
46 h |
+ 31 % |
161 (273) |
Drážďany |
41 h |
+ 33 % |
167 (85) |
Norimberk |
41 h |
- 3 % |
172 (108) |
Lipsko |
40 h |
+ 22 % |
181 (151) |
Stuttgart |
39 h |
- 6 % |