Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Deset nejucpanějších měst v USA
Výsledky amerických měst jsou atypické, protože hustota dopravy v jejich případě zaostává za rokem 2019 výrazněji než třeba v Evropě. "Americký řidič ztratil letos v průměru 36 hodin stáním v kolonách, což je sice o deset více než v roce 2020, ale o 63 méně než v roce 2019," popisuje rozdíl Bob Pishue z Inrixu.
Výrazně nižší zůstávají cesty přímo do center měst, těch je o 22 procent méně než v roce 2019. Důvod je logický, lidé pracující v kancelářích nadále v USA fungují do velké míry v režimu home office.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
5 (3) |
New York |
102 h |
- 27 % |
6 (7) |
Chicago |
104 h |
- 28 % |
13 (5) |
Philadelphia |
90 h |
- 37 % |
18 (36) |
Boston |
78 h |
- 47 % |
32 (60) |
Miami |
66 h |
- 19 % |
33 (37) |
Los Angeles |
62 h |
- 40 % |
34 (38) |
San Francisco |
64 h |
- 34 % |
42 (57) |
Houston |
58 h |
- 29 % |
49 (52) |
New Orleans |
63 h |
- 21 % |
59 (174) |
Atlanta |
53 h |
- 36 % |