Martin Přibyl
13. 12. 2021 6:01
Druhý rok pandemie znamená pokračování změny v dopravním chování. Intenzita dopravy a zpoždění v zácpách se ve velkých městech nadále nevrací na úroveň doby před pandemií koronaviru. V těch malých to ale často bývá opačně. Uvádí to analýza americké společnosti Inrix, která se zabývá dopravními daty.
Deset nejucpanějších měst v Británii
Británie v polovině roku odvolala většinu protipandemických opatření. Přesto je hustota dopravy nižší, v průměru britský šofér strávil v koloně 73 hodin, v roce 2020 to bylo 37, v roce 2019 115. Cesty do velkých center jsou i zde nadále o pětinu nižší než v době před covidem, nicméně vše se projevuje zejména ve velkých městech, jako je Londýn, kde se více uplatňuje home office. V menších (vyobrazený Cambridge, Exeter, Cheltenham) naopak již doprava roste.
Celosvětové pořadí 2021 (2020) |
Město |
Ztracený čas |
Změna oproti období před covidem |
1 (16) |
Londýn |
148 h |
- 1 % |
46 (234) |
Cambridge |
76 h |
+ 7 % |
50 (78) |
Bristol |
66 h |
- 35 % |
54 (270) |
Exeter |
71 h |
+ 27 % |
55 (246) |
Cheltenham |
71 h |
+ 18 % |
60 (184) |
Manchester |
62 h |
- 33 % |
73 (121) |
Belfast |
60 h |
- 47 % |
77 (149) |
Birmingham |
53 h |
- 34 % |
79 (157) |
Nottingham |
58 h |
- 26 % |
87 (129) |
Hull |
56 h |
- 25 % |