Konkurent číslo 1: Škoda Scala - od 397 900 Kč
Z hlediska prodejů na českém trhu je nejvážnějším konkurentem nového francouzského modelu Škoda Scala - loni za Octavií druhý nejoblíbenější kompaktní model. A z níže uvedené tabulky je na první pohled vidět, že zatímco Citroën sází na delší rozvor a menší kufr, Scala má naopak rozvor náprav o 34 mm kratší, ale uveze v základu o 87 litrů nákladu více.
Více rozdílů je vidět v nabídce motorů. Ty benzinové jsou výkonnostně srovnatelné (i když Škoda nabízí v podobě motoru 1.5 TSI i čtyřválec), C4 má však navíc dvě verze naftového čtyřválce a především plně elektrickou verzi. Scala z ekologicky zaměřených variant nabízí provedení na stlačený zemní plyn, ovšem na jakoukoliv elektrifikaci je v jejím případě potřeba nechat si zajít chuť. Odlišné jsou také samočinné převodovky - zatímco Citroën používá klasický automat, Škoda sází u obou silnějších benzinových agregátů volitelně na dvouspojkové ústrojí DSG.
Technické srovnání
|
Citroën C4 |
Škoda Scala |
Rozměry (d/š/v) |
4360/1800/1525 mm |
4362/1793/1471 mm |
Rozvor náprav |
2670 mm |
2636 mm |
Zavazadlový prostor |
380/1250 l |
467/1410 l |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (74/96/114 kW) |
1.0 TSI (70/81 kW), 1.5 TSI (110 kW) |
Naftové motory |
1.5 BlueHDi (81/96 kW) |
---------- |
Elektrická verze |
ë-C4 (100 kW) |
---------- |
Pohon na CNG |
---------- |
1.0 TGI (66 kW) |
Cena od |
369 900 Kč |
397 900 Kč |
Ceny obou automobilů jsou poměrně vyrovnané. Citroën je vzhledem k aktuální akci v základu o 28 tisíc korun levnější, přičemž v obou případech jsou pod kapotami přeplňované benzinové tříválce s výkonem kolem 70 kW a manuální převodovkou. Podobný cenový rozdíl kolem 30 až 40 tisíc korun ve prospěch francouzského zástupce je patrný i u dalších nabízených variant, pokud se budeme snažit brát v potaz co možná nejpodobnější základní výbavu. Sluší se zmínit, že Škoda aktuálně nabízí svůj hatchback i v akční verzi. Ta vychází ze základní linie Ambition, má ale řadu prvků navíc a cenu vyšší jen o 20 tisíc korun.
Citroën pak umí nabídnout i některé extra výbavové prvky, které Scala nemá - jde například o asistent pro jízdu na dálnici, případně barevný průhledový displej. Škoda ale nabízí pro změnu třeba kolenní vak pro řidiče nebo zadní boční airbagy.
Pro porovnání jsme zvolili v obou případech nejlevnější možnou variantu daného modelu. To znamená C4 Live za 369 900 Kč a Scalu Ambition za 397 900 korun.
Porovnání výbavy
|
Citroën C4 1.2 PureTech / 74 kW Live |
Škoda Scala 1.0 TSI / 70 kW Ambition |
Cena od |
369 900 Kč |
397 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S - detekce chodců i cyklistů |
Upozornění na vyjetí z pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S - omezení rychlosti |
+25 600 Kč (vč. navigace a digitálních budíků) |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - manuální |
S - manuální |
Rádio |
S - 4 reproduktory |
S - 4 reproduktory |
Dotyková obrazovka |
S - 5 palců, černobílá |
S - 6,5 palce, barevná |
Digitální budíky |
S - 5 palců, LCD displej |
+10 900 Kč (10,25 palce) |
Bluetooth |
S |
S |
Multifunkční volant |
S |
+11 000 Kč (vč. koženého potahu) |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Světlomety LED vpředu |
N |
S - pouze potkávací |
Mlhová světla |
N |
S |
Kola |
16 palců, ocelová s kryty |
16 palců, ocelová s kryty |
Porovnatelná cena, porovnatelná výbava. Oba konkurenti nabízejí v základu vše podstatné, to znamená třeba klimatizaci, rádio, nouzové brzdění nebo upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Citroën disponuje navíc třeba elektrickým ovládáním zadních oken, displejem místo analogových budíků, čtením dopravních značek s rychlostním omezením nebo ovládáním rádia na volantu - za to vše se musí u Scaly doplácet.
Ta má však třeba barevnou dotykovou obrazovku, její nouzové brzdění umí vedle aut detekovat i chodce a cyklisty a alespoň částečně budou na cestu svítit diody, navíc v kombinaci s mlhovkami. Za většinu z těchto prvků si u základní C4 ani nepřiplatíte. Na druhou stranu barevný displej rádia, a rovnou s deseti palci, nabízí druhá výbava Live Pack za 384 900 korun, takže i ta se vejde do částky za základní Scalu.