Konkurent číslo 2: Hyundai i30 - od 329 990 Kč
Prodejně úspěšný je i další kompaktní model vyráběný v Česku, Hyundai i30, který loni prošel modernizací. Rozměrově jsou si oba konkurenti výrazně podobní, C4 má výhodu 20 mm navíc mezi nápravami, i30 pro změnu 15 litrů v základním uspořádání kufru.
Elektrickou verzi i30 nenabízí, Hyundai nicméně může proti modelu ë-C4 vyslat Ioniq Electric, případně o něco menší SUV Kona Electric, které se rovněž vyrábí v Nošovicích. Korejský hatchback má výhodu v nabídce částečně elektrifikovaných verzí (zkratka MHEV značí mild-hybrid) standardních motorů. Nejde o plnohodnotná hybridní auta, ani takový model nemůže jezdit jen na elektřinu, ale celé řešení pomáhá snížit spotřebu paliva. Hyundai jej nabízí k benzinovým i jednomu naftovému motoru. Výkonově jsou pak oba konkurenti porovnatelní, základní jednotka u i30 je ovšem čtyřválcová a bez přeplňování, nejsilnější benzinový motor má v i30 také čtyři válce. Když pak v i30 zvolíte automat, dostanete dvouspojkové ústrojí.
Technické srovnání
|
Citroën C4 |
Hyundai i30 |
Rozměry (d/š/v) |
4360/1800/1525 mm |
4340/1795/1455 mm |
Rozvor náprav |
2670 mm |
2650 mm |
Zavazadlový prostor |
380/1250 l |
395/1301 l |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (74/96/114 kW) |
1.5i CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI/1.0 T-GDI MHEV (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (117 kW) |
Naftové motory |
1.5 BlueHDi (81/96 kW) |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Elektrická verze |
ë-C4 (100 kW) |
---------- |
Cena od |
369 900 Kč |
329 990 Kč |
Jestliže C4 je v akci o něco levnější než Scala, je zároveň o necelých 40 tisíc korun (tolik činí ona sleva) dražší než i30. I v případě korejského modelu jde však o cenu po akční slevě. A to ani základní i30 nemá o tolik horší výbavu jako základní C4, přičemž argumentem pro některé zájemce může být i přítomnost atmosférického čtyřválce pod kapotou Hyundai.
I v dalších výbavových stupních je i30, jejíž nevýhodou naopak mohou být prakticky fixní výbavy bez možnosti výraznější individualizace, levnější než C4. Výhodnost pak český dovozce podporuje častými akčními modely, v současné době jde o edici Family. Právě model Family Smart s 88kW litrovým motorem jsme porovnali s C4 Feel s 96kW dvanáctistovkou.
Porovnání výbavy
|
Citroën C4 1.2 PureTech / 96 kW Feel |
Hyundai i30 1.0 T-GDI / 88 kW Family Smart |
Cena od |
439 900 Kč |
409 990 Kč |
Nouzové brzdění |
S |
S - detekce chodců |
Upozornění na vyjetí z pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S - omezení rychlosti |
+25 000 Kč (omezení rychlosti, vč. navigace) |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio |
S - 6 reproduktorů |
S - 6 reproduktorů |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců, barevná |
S - 8 palců, barevná |
Digitální budíky |
S - 5,5 palce, TFT displej |
N |
Bluetooth |
S |
S |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + kožený potah |
Vyhřívání sedadel |
+9 900 Kč (vpředu) |
S - vpředu + volant |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
N |
Světlomety LED vpředu |
S |
S |
Mlhová světla |
S - diodová |
S |
Kola |
18 palců, ocelová s kryty |
16 palců, litá |
Opět lze z výše uvedené tabulky konstatovat, že výbava obou soupeřů je hodně podobná, jen na rozdíl od srovnání C4 se Scalou je v tomto případě levnější soupeř francouzského modelu. Citroën má pak ve standardní výbavě navíc třeba čtení dopravních značek, digitální budíky anebo automatické stěrače. Hyundai ale zase nabízí parkovací senzory i vpředu a k nim také couvací kameru, vyhřívání předních sedadel a volantu nebo litá kola. To jsou prvky, za které se musí u Citroënu připlácet - na druhou stranu některé chybějící prvky u korejského modelu nejde pořídit ani za příplatek a je potřeba zvolit rovnou vyšší výbavovou linii.