Konkurent číslo 3: Volkswagen ID.3 - od 974 900 Kč
Konkurentů pro elektrický Citroën ë-C4 zatím v Česku až tolik není. Mnoho značek se rozhodlo jít cestou menších, anebo naopak zase větších modelů než kompaktů. Ostatně i koncern PSA na stejné platformě zatím postavil výhradně malá elektrická auta. Přesto se minimálně jeden přímý rival najde, a tím je Volkswagen ID.3. A při srovnání velikostí hned vyplyne výhoda německého modelu postaveného na čistě elektrické platformě - při kratší celkové délce totiž nabízí výrazně delší rozvor náprav a rovněž srovnatelně velký kufr.
Francouzský model se nabízí v jediné variantě s výkonem 100 kW, 50kWh baterií a dojezdem 350 km. Volkswagen má v české nabídce dvě výkonové verze se 107 nebo 150 kW - v obou případech má ID.3 pohon zadních kol, ë-C4 je předokolkou. Se slabší se pojí výhradně 58kWh baterie, která stačí až na 426 km dojezdu. Silnější motor pak může mít vedle 58 kWh ještě kapacitu 77 kWh, která znamená udávaný dojezd přes 540 km.
Technické srovnání
|
Citroën ë-C4 |
Volkswagen ID.3 |
Rozměry (d/š/v) |
4360/1800/1520 mm |
4261/1809/1568 mm |
Rozvor náprav |
2670 mm |
2771 mm |
Zavazadlový prostor |
380/1250 l |
385/1267 l |
Výkon elektromotoru |
100 kW |
107 kW |
Kapacita baterie |
50 kWh |
58 kWh |
Dojezd |
350 km |
426 km |
Další verze |
---------- |
150 kW/58 kWh; 150 kW/77 kWh |
Cena od |
799 900 Kč |
976 900 Kč |
Kde Citroën poráží Volkswagen rozdílem třídy, to je cena. Základní, a poměrně slušně vybavená, ë-C4 Live Pack vychází na akčních 799 900 korun. A to je suma, kterou běžně stojí o třídu menší auta. Potvrzuje to i Volkswagen, který začíná s obdobným výkonem 107 kW na 976 900 korunách. Má ovšem mnohem lepší výbavu, proto jsme do srovnání vybrali třetí verzi francouzského modelu se jménem Feel Pack. I ta ale pořád stojí o více než 120 tisíc korun méně než základní VW - třebaže má německý model delší dojezd.
Porovnání výbavy
|
Citroën ë-C4 / 100 kW Feel Pack |
Volkswagen ID.3 / 107 kW Life |
Cena od |
854 900 Kč |
976 900 Kč |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců i cyklistů |
S - detekce chodců i cyklistů |
Upozornění na vyjetí z pruhu |
S |
S |
Čtení dopravních značek |
S - omezení rychlosti |
S |
Tempomat |
S |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - jednozónová automatická |
Rádio |
S |
S |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců, barevná |
S - 10 palců, barevná |
Navigace |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 5,5 palce, TFT displej |
S - 5,1 palce |
Průhledový displej |
S - barevný |
N |
Bluetooth |
S |
S |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + kožený potah |
Bezklíčové startování |
+13 500 Kč (vč. odemykání) |
S |
Vyhřívání sedadel |
+9 900 Kč (vpředu) |
S - vpředu + volant |
Elektrická okna |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Vyhřívaná zrcátka |
S |
S |
Parkovací senzory |
S - vzadu + kamera |
S - vpředu i vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Světlomety LED vpředu |
S |
S |
Mlhová světla |
S - diodová |
N |
Kola |
18 palců, litá |
18 palců, ocelová s kryty |
Rozdíl v ceně obou aut je značný (ostatně i nejlépe vybavená ë-C4 je pořád o 57 tisíc korun levnější než vstupní ID.3), i když je VW v základní a Citroën v prostřední výbavě. Přitom seznam výbavových prvků obou aut je podobně rozsáhlý - u Citroënu je třeba bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat nebo vyhřívání sedadel jen za příplatek, případně ve vyšší výbavě. VW musí na druhou pro průhledový displej až do vyšších výbavového stupně, zase má ale také airbag mezi předními sedadly nebo komunikaci s okolními auty a infrastrukturou Car2X. Oba zmíněné prvky Francouz nabídnout neumí ani za příplatek.