Elektrický kompakt za cenu malého vozu. Citroën C4 míří do Česka i s elektromotorem

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 2. 2021 6:02
Citroën hlásí návrat mezi kompaktní hatchbacky. Zatímco C4 Cactus mnozí nevnímali jako přímou konkurenci Volkswagenu Golf nebo Škody Scala, o zamíření nové C4 není pochyb. A to přesto, že i ona si půjčuje řadu prvků ze světa SUV, a navíc má svažující se střechu ve stylu kupé. Novinka, včetně elektrické verze, teď přichází do Česka. A to za cenu startující pod 370 tisíci korunami.

Konkurent číslo 3: Volkswagen ID.3 - od 974 900 Kč

Konkurentů pro elektrický Citroën ë-C4 zatím v Česku až tolik není. Mnoho značek se rozhodlo jít cestou menších, anebo naopak zase větších modelů než kompaktů. Ostatně i koncern PSA na stejné platformě zatím postavil výhradně malá elektrická auta. Přesto se minimálně jeden přímý rival najde, a tím je Volkswagen ID.3. A při srovnání velikostí hned vyplyne výhoda německého modelu postaveného na čistě elektrické platformě - při kratší celkové délce totiž nabízí výrazně delší rozvor náprav a rovněž srovnatelně velký kufr.

Francouzský model se nabízí v jediné variantě s výkonem 100 kW, 50kWh baterií a dojezdem 350 km. Volkswagen má v české nabídce dvě výkonové verze se 107 nebo 150 kW - v obou případech má ID.3 pohon zadních kol, ë-C4 je předokolkou. Se slabší se pojí výhradně 58kWh baterie, která stačí až na 426 km dojezdu. Silnější motor pak může mít vedle 58 kWh ještě kapacitu 77 kWh, která znamená udávaný dojezd přes 540 km.

Technické srovnání

Citroën ë-C4 Volkswagen ID.3
Rozměry (d/š/v) 4360/1800/1520 mm 4261/1809/1568 mm
Rozvor náprav 2670 mm 2771 mm
Zavazadlový prostor 380/1250 l 385/1267 l
Výkon elektromotoru 100 kW 107 kW
Kapacita baterie 50 kWh 58 kWh
Dojezd 350 km 426 km
Další verze ---------- 150 kW/58 kWh; 150 kW/77 kWh
Cena od 799 900 Kč 976 900 Kč

Kde Citroën poráží Volkswagen rozdílem třídy, to je cena. Základní, a poměrně slušně vybavená, ë-C4 Live Pack vychází na akčních 799 900 korun. A to je suma, kterou běžně stojí o třídu menší auta. Potvrzuje to i Volkswagen, který začíná s obdobným výkonem 107 kW na 976 900 korunách. Má ovšem mnohem lepší výbavu, proto jsme do srovnání vybrali třetí verzi francouzského modelu se jménem Feel Pack. I ta ale pořád stojí o více než 120 tisíc korun méně než základní VW - třebaže má německý model delší dojezd.

Porovnání výbavy

Citroën ë-C4 / 100 kW Feel Pack Volkswagen ID.3 / 107 kW Life
Cena od 854 900 Kč 976 900 Kč
Nouzové brzdění S - detekce chodců i cyklistů S - detekce chodců i cyklistů
Upozornění na vyjetí z pruhu S S
Čtení dopravních značek S - omezení rychlosti S
Tempomat S S - adaptivní
Klimatizace S - dvouzónová automatická S - jednozónová automatická
Rádio S S
Dotyková obrazovka S - 10 palců, barevná S - 10 palců, barevná
Navigace S S
Digitální budíky S - 5,5 palce, TFT displej S - 5,1 palce
Průhledový displej S - barevný N
Bluetooth S S
Multifunkční volant S + kožený potah S + kožený potah
Bezklíčové startování +13 500 Kč (vč. odemykání) S
Vyhřívání sedadel +9 900 Kč (vpředu) S - vpředu + volant
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Vyhřívaná zrcátka S S
Parkovací senzory S - vzadu + kamera S - vpředu i vzadu
Automatické stěrače S S
Světlomety LED vpředu S S
Mlhová světla S - diodová N
Kola 18 palců, litá 18 palců, ocelová s kryty

Rozdíl v ceně obou aut je značný (ostatně i nejlépe vybavená ë-C4 je pořád o 57 tisíc korun levnější než vstupní ID.3), i když je VW v základní a Citroën v prostřední výbavě. Přitom seznam výbavových prvků obou aut je podobně rozsáhlý - u Citroënu je třeba bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat nebo vyhřívání sedadel jen za příplatek, případně ve vyšší výbavě. VW musí na druhou pro průhledový displej až do vyšších výbavového stupně, zase má ale také airbag mezi předními sedadly nebo komunikaci s okolními auty a infrastrukturou Car2X. Oba zmíněné prvky Francouz nabídnout neumí ani za příplatek.

 

Právě se děje

Další zprávy