Benzinové motory bez turba čeká polosmrt. Přehled, v jakých modelech je ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 9. 2018 6:01
Příchod normy Euro 6c, i následné 6d-Temp, a s ní nového měření spotřeby a emisí pořádně provětral nabídku jednotlivých automobilek. Mezi oběťmi jsou nejen celé modelové řady, ale v mnoha případech i benzinové motory bez přeplňování. Úprava agregátů tak, aby splnily novou normu je, především u jednotek s přímým vstřikováním, které potřebují ještě filtr pevných částic, nákladná a automobilkám se nevyplatí. Přesto se i na českém trhu najde dost aut, která jsou i s atmosférickými motory stále dostupná. Podívejte se, která to jsou.

Na přehled aut s nepřeplňovaným benzinovým motorem a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Foto: Dacia

Dacia

Rumunská automobilka jako jedna z mála nabízí atmosférický benzinový motor ve všech svých modelech. Začíná to u malých řad Logan, Logan MCV a Sandero, kterým jako základní jednotka slouží tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW v kombinaci s manuální převodovkou. I proto je Logan s cenou 169 900 korun nejlevnějším novým vozem v Česku.

Dokker a Lodgy pro změnu nabízejí 1.6 SCe s výkonem 75 kW a manuální převodovkou. Dokker, levnější z této dvojice, tak může začínat na 214 900 korunách. U obou vozů navíc umí Dacia nabídnout i spalování LPG.

Na vrcholu žebříčku je SUV Duster, které je v nabídce s 1.6 SCe o výkonu 84 kW. To je pak také verze za cenu od 259 900 korun. Dacia však umí tento motor spárovat nejen s pohonem předních, ale také všech kol. Kromě toho se dá objednat i přestavba na LPG.

 

Právě se děje

Další zprávy