Benzinové motory bez turba čeká polosmrt. Přehled, v jakých modelech je ještě koupíte

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 9. 2018 6:01
Příchod normy Euro 6c, i následné 6d-Temp, a s ní nového měření spotřeby a emisí pořádně provětral nabídku jednotlivých automobilek. Mezi oběťmi jsou nejen celé modelové řady, ale v mnoha případech i benzinové motory bez přeplňování. Úprava agregátů tak, aby splnily novou normu je, především u jednotek s přímým vstřikováním, které potřebují ještě filtr pevných částic, nákladná a automobilkám se nevyplatí. Přesto se i na českém trhu najde dost aut, která jsou i s atmosférickými motory stále dostupná. Podívejte se, která to jsou.

Na přehled aut s nepřeplňovaným benzinovým motorem a cenou do 300 tisíc korun se podívejte zde.

Hyundai

Také Hyundai sází na širokou škálu atmosférických modelů. Vše začíná už u mini i10 s litrovým tříválcem o výkonu 48,5 kW, který je možné získat i s automatickou převodovkou. Ruční řazení pak znamená základ nabídky značky za 199 990 korun. V technických datech, avšak mimo ceník, uvádí Korejci také i10 se čtyřválcem 1.2 o výkonu 64 kW.

Větší Hynudai i20 nabízí zatím pouze motor s objemem 1.25 litru a výkonem 55 kW za 284 990 korun. V technických parametrech se ale objevuje i větší čtrnáctistovka s výkonem 74 kW. Ještě větší motor, konkrétně šestnáctistovku s výkonem 91,5 kW, pak nabízí malé MPV ix20 s cenami od 329 990 korun. Připlatit lze i za automat.

Hyundai i30 i přes nedávný facelift zůstává v nabídce se základní čtrnáctistovkou o výkonu 73 kW. Právě s ní hatchback stojí bez desetikoruny 400 tisíc a kombi nejméně 424 990 korun. Fastback se touto jednotkou nenabízí.

A protože u i40 se chtějí Korejci soustředit na oblíbenější naftové motory, následují s atmosférickými jednotkami už jen dvě SUV. Tucson má 1.6 GDI s výkonem 97 kW s manuálním ústrojím a pohonem předních kol za necelých 605 tisíc korun, větší Santa Fe dostalo 2.4 GDI o výkonu 136 kW s pohonem všech kol a automatem za 850 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy