Jan Matoušek
2. 10. 2020 6:02
1. října měly pro veřejnost otevírat brány pařížského autosalonu, druhé nejvýznamnější evropské motoristické výstavy letošního roku. Měly, ale neotevřely. Pandemie koronaviru znemožnila desítkám značek ukázat naživo své aktuální novinky. Výrobci se přesunuli alespoň do on-line prostoru, o nová auta tedy svět nepřišel. Na ty nejzajímavější podzimní automobilové novinky se podívejte do galerie.
BMW M3 & M4
Otevřená řada 4 přijede příští rok i v ostré verzi M4, jak bude vypadat, pak odhalují nová generace nejen M4 s karoserií kupé, ale také sedanu M3. Pod kapotou mají dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 353 kW, respektive 375 kW ve variantě Competition. Vůbec poprvé pak budou oba modely dostupné i s pohonem všech kol xDrive. Ten se volitelně dodává k variantě Competition, která má také standardní automat. Naopak slabší verze má šestistupňový manuál s pohonem zadních kol.
Technici mnichovské automobilky také patřičně upravili podvozek, řízení nebo brzdy M3 a M4. Vizuálně sjednocujícím prvkem jsou vertikální ledvinky vpředu, mezi příplatky nechybí řada prvků z karbonu, které pak o něco snižují hmotnost vozu. Tradičně bohatá je nabídka dílů z katalogu M Performance Parts. Oba modely už znají i české ceny - klasická M3 stojí od 2 233 400 korun, M3 Competition přijde na 2 340 000 korun, M4 začíná na 2 273 700 korunách a konečně M4 Competition vychází na 2 380 300 korun. Jakkoliv však objednávky automobilka již přijímá, fyzicky auta vstoupí na trh až v březnu příštího roku. Více informací hledejte zde.